huur weide

meesje
Topic Starter

huur weide

#1 , 25 jul 2011 20:11

Ik verhuur een weide aan paardenliefhebbers. Op jaarbasis, huur te betalen op voorhand voor het hele jaar. Er werd een schriftelijk kontrakt opgesteld. Maar bij ingang eerste jaar reeds zever: huurder betaalde met vertraging van meer dan één maand (na verschillende aanmaningen) slechts de helft van de jaarhuur, met vermelding "deel 1 huur".
Hoe handel ik best verder, want ik vrees dat dit een straatje zonder einde gaat worden? Contract best ineens maar laten verbreken en andere huurder zoeken???
Waar een weg is is een wil.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 25 jul 2011 21:17

Huurder aangetekend aanmanen het restant van het bedrag te betalen binnen de 14 kalenderdagen na kennisname. Dat in het vervolg de betaling correct dient te verlopen op de wijze en tijdstippen in het contract afgesproken aangezien u ander verplicht zal zijn op zijn kosten het vredegerecht in te schakelen om een verbreking het contract op zijn kosten te bekomen.

meesje
Topic Starter

#3 , 29 jul 2011 12:25

Huurder aangetekend aanmanen het restant van het bedrag te betalen binnen de 14 kalenderdagen na kennisname. Dat in het vervolg de betaling correct dient te verlopen op de wijze en tijdstippen in het contract afgesproken aangezien u ander verplicht zal zijn op zijn kosten het vredegerecht in te schakelen om een verbreking het contract op zijn kosten te bekomen.
In het huurkontrakt zijn twee huurders vermeld. Maar geen hoofdelijkheid.Helft huur werd betaald door één van de huurders. Stel ik beide huurders in gebreke of enkel huurder 2?
Waar een weg is is een wil.

Reclame

Vandebos

#4 , 29 jul 2011 14:10

Enkel huurder 2

Terug naar “Huren”