#1 , 27 jul 2011 15:04
Ik woon in Spanje, werkende voor een firma.
Enkele maanden geleden krijg ik een bijzondere volmacht( Ik mag alles doen, geen uitzonderingen) van een Belgische man in België om in zijn naam op te treden en zijn belangen te behartigen voor een verkoop van een huis in Spanje met alle rompslomp erbij, advocaten contacteren in België & Spanje, zien voor de erfenisrechten, testamenten, illegale bouwovertredingen uitzoeken etc., zeer complex.
Ik ben daar ondertussen al enkele maanden mee bezig,(zonder 1 euro ontvangen te hebben) uittreksels van vonnissen opvragen, enz.
Vorige week bel ik de man op en hij had een brief ontvangen van de bijzit van zijn overleden ( vermoord) zoon, met aanmaningen van betaling van bepaalde bedragen, alsook dat ze(bijzit) akkoord ging met het verkopen van de woning in Spanje.
Dit dossier had hij al aan zijn advocaat gegeven.
Ik vraag hem waarom hij mij niet belt, gezien ik belast ben met die zaak, ja, kan daar niet op antwoorden, ik vraag of ik zijn advocaat kan contacteren en dat kan niet, ik mag geen naam weten niks en zelfs na meerdere oproepen.
Als ik hem zeg dat we toch niet met 2 op die zaak kunnen werken is zijn antwoord, ja ik zal er geen geld meer instoppen. ( betaalde 339, euro voor de volmacht) Ik zei dat hij mijn onkosten wel moet betalen is zijn antwoord neen, ik betaal niks meer.
Mijn vraag is nu, kan ik hier in België ( mijn domicilie in Spanje) aan die man een onkostennota of…(?) zenden waarbij hij moet betalen?
Als ik een factuur maak vanuit Spanje en hij betaalt niet dan moet ik naar de Rechtbank voor een proces, executoriale titel enz. en dat brengt niks op, hopeloos.
Kan ik een nota maken hier in België, wanneer hij niet betaalt dat ik juridisch recht in mijn schoenen sta…..Ik heb geen idee…
Ik wil vermijden van bij niet betaling te moeten afhangen van de Spaanse Rechtbank.
Bij niet betaling wil ik dat de Belgische Rechtbanken bevoegd zijn.
Hopelijk ben ik duidelijk genoeg.
Laatst gewijzigd door
Vargas op 28 jul 2011 10:25, 6 keer totaal gewijzigd.