Natuurlijk niet, want ze werken gewoonlijk in 't zwart..
Blijkbaar zijn voor de wetgever poetsvrouwen en huispersoneel geen werknemers...

Natuurlijk niet, want ze werken gewoonlijk in 't zwart..
Blijkbaar zijn voor de wetgever poetsvrouwen en huispersoneel geen werknemers...
poetsvrouwen die werken met dienstencheques - althans het bedrijf waar ik klant ben - stelt dat de werknemer kan vragen dat de klant niet rookt terwijl zij aan het poetsen zijn. Dit lijkt me een correcte toepassing van de wet.Dat klopt, nochtans zegt Art. 12.: Elke werknemer heeft het recht te beschikken over werkruimten en sociale voorzieningen, vrij van tabaksrook.
Helaas niet van de wet, want de wet geldt immers niet in privewoningen. Wel een correcte toepassing van elementaire beleefdheid.poetsvrouwen die werken met dienstencheques - althans het bedrijf waar ik klant ben - stelt dat de werknemer kan vragen dat de klant niet rookt terwijl zij aan het poetsen zijn. Dit lijkt me een correcte toepassing van de wet.Dat klopt, nochtans zegt Art. 12.: Elke werknemer heeft het recht te beschikken over werkruimten en sociale voorzieningen, vrij van tabaksrook.
indien ik als roker in mijn privéwoning verblijf, dan zie ik niet in waarom ik "uit beleefdheid" zou moeten gaan buitenstaan als ik wil roken.Helaas niet van de wet, want de wet geldt immers niet in privewoningen. Wel een correcte toepassing van elementaire beleefdheid.poetsvrouwen die werken met dienstencheques - althans het bedrijf waar ik klant ben - stelt dat de werknemer kan vragen dat de klant niet rookt terwijl zij aan het poetsen zijn. Dit lijkt me een correcte toepassing van de wet.Dat klopt, nochtans zegt Art. 12.: Elke werknemer heeft het recht te beschikken over werkruimten en sociale voorzieningen, vrij van tabaksrook.
U hoéft dat helemaal niet te doen hoor. Als jij niet wil werken dan betaal ik wel iemand anders. U kan dan gerust boven een of ander mangat een tank gaan uitkuisen, is veel gezonder.Dan zie ik ook niet in waarom ik als niet-roker in uw privewoning aanwezig moet zijn om er uw boeltje proper te houden. Het gaat over respect toch? Ik vind dat je als roker ook al is het je eigen woning toch nog altijd kan vragen of het stoort dat je rookt als je bezoek hebt en al zeker als je in je woning iemand laat werken.
Bij mij mag bezoek nochtans niet roken. De geur nestelt zich vast in huis, in de kleren, de electro-apparaten worden erdoor beschadigd, én dan zwijgen we nog over de passieve gezondheidsschade. Ik vind het zelfs in principe onbespreekbaar. Wie zich daar niet in kan vinden is bij ons thuis niet welkom.Ik ben trouwens al jaren gestopt met roken, maar ben wel zo gastvrij dat mijn BEZOEK nog steeds mag roken in mijn woning. Ik neem dan maar aan dat minder gastvrije of beleefde mensen die daar zo'n vreselijk probleem van maken, wel buiten zullen staan wachten tot MIJN bezoek hun sigaretje is opgerookt.