schilderwerken

tine1
Topic Starter

schilderwerken

#1 , 24 jul 2011 20:47

Beste, Wij hebben ons huurcontract opgezegd. De huisbaas is komen kijken of er eventuele herstellingswerken moeten gebeuren voor ze de woning weer te huur zet. Door opstijgend vocht is op het gelijkvloers de verf van de muren gebladderd op vele plaatsen. Verder was het huis nog volledig in orde. De huisbaas wil komen verven terwijl wij hier nog wonen, maar ik wil dit liever niet omdat onze babydochter er slaapt en ze er samen met haar 2 broers ook speelt. Mijn vraag is dus of de huisbaas ons kan verplichten om schilderwerken uit te voeren, of of het een gunst van ons aan de huisbaas is. In dat laatste geval zou ik namelijk aan de huisbaas willen vragen om de schilderwerken uit te voeren terwijl we een week naar zee zijn volgende maand. Alvast bedankt voor de reactie. Met vriendelijke groeten, Tine

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 24 jul 2011 21:52

Tijdens de huurperiode kan de eigenaar enkel dringende herstellingen uitvoeren zonder toestemming van de huurders/bewoners. Muren schilderen lijkt me daar niet echt onder te vallen. U kan dus een andere datum met de verhuurder afspreken. (haal bv verfgeuren slecht voor kinderen aan...)

tine1
Topic Starter

#3 , 28 jul 2011 19:49

Hartelijk dank voor de snelle en accurate reactie :) Ik ga dan inderdaad vragen om de werken uit te voeren als we naar zee zijn.

Reclame

Terug naar “Huren”