verkeerde levering van wijn

MONACO
Topic Starter

verkeerde levering van wijn

#1 , 22 jul 2011 13:52

Acht weken geleden bestelde ik een assortiment van 24 fl. wijn en betaalde die op voorhand met een creditcard.
Drie weken geleden werd er voor mijn deur, zonder te bellen, 2 cartonnetjes van 6 fl. minderwaardige witte wijn afgezet die ik niet besteld heb. Sedertdien heb ik reeds zes berichten naar de verkoper gestuurd met verzoek om juiste levering of terugbetaling van het gestort bedrag. Tot op heden geen enkele reactie van gelijk welke dienst van deze firma. Kan ik mij eventueel tot een controledienst of ander organisme van het ministerie wenden ?
dank voor antwoord.
mvg.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 22 jul 2011 19:28

Economische inspectie.

Indien u de wijn hebt besteld na een telefoontje vrees ik dat u eraan bent voor de moeite, het is een gekende zwendel.

mapleleiah

#3 , 23 jul 2011 16:24

U kunt ook proberen uw geld terug te krijgen via de credit card maatschappij.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Vandebos

#4 , 23 jul 2011 16:58

Eventueel na aangetekende ingebrekestelling klacht neerleggen bij politie.

artemis

#5 , 23 jul 2011 17:10

Mijn moeder werd een periode telefonisch gestalkt door zo een wijnverkoper.
Ze heeft erover klacht neergelegd bij de politie.

WP002

#6 , 23 jul 2011 17:20

U kunt ook proberen uw geld terug te krijgen via de credit card maatschappij.
Dat lijkt me de meest haalbare optie, maar ik zou in elk geval ook een aangetekende ingebrekestelling erbovenop sturen.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 jul 2011 20:07

Dit is op internet kopen !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Vandebos

#8 , 23 jul 2011 20:43

Ik koop al bijna 15 jaar materiaal op internet en ben op heden slechts 1 keer succesvol bedrogen. (Lord of the ring ringen nota bene..) Een andere niet succesvol waar het neerleggen van een klacht niet alleen heeft geleid tot het terugbetalen van de betaling door bcc maar waardoor tevens de Canadese oplichter 4 jaar heeft kunnen genieten van hotel "de houten pollepel".
Net zoals in een gewone winkel een beetje op je tellen passen en de gouden regel "als het te mooi klinkt om waar zijn is het meestal niet waar" volgen voorkomt veel.

ganapathi tantra

#9 , 24 jul 2011 11:55

Ik koop al bijna 15 jaar materiaal op internet en ben op heden slechts 1 keer succesvol bedrogen. (Lord of the ring ringen nota bene..) Een andere niet succesvol waar het neerleggen van een klacht niet alleen heeft geleid tot het terugbetalen van de betaling door bcc maar waardoor tevens de Canadese oplichter 4 jaar heeft kunnen genieten van hotel "de houten pollepel".
Net zoals in een gewone winkel een beetje op je tellen passen en de gouden regel "als het te mooi klinkt om waar zijn is het meestal niet waar" volgen voorkomt veel.
Ach ze zijn zo blind meneer .... :P :P :P
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Vandebos

#10 , 24 jul 2011 14:24

Heb me eerlijk gezegd al vaker bedrogen gevoeld als ik hier met het een of het ander uit een grote electronicaketen stap...

ganapathi tantra

#11 , 24 jul 2011 20:39

awel beste VDB,

Ik vind zelfs dat de uitdrukking "ik heb mijn broek moeten laten zakken" vandaag de dag niet meer van toepassing is op de verkoper in zijn relatie tot de koper mbt
het afsluiten van een verkoop.
Weinigen beseffen wat ze allemaal afgeven door zich uitsluitend op de prijs te fixeren.
Warren Buffet zei ooit: de prijs is wat de klant betaald de waarde is wat wij geven.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Vandebos

#12 , 24 jul 2011 21:57

Internet is daar superhandig voor met zijn vergelijkende sites. Toppunt van al vind ik de levering aan huis voor een prijs die meestal lager is dan de kostprijs van je eigen tijd en transportkosten. Maar ik dien daar wel bij op te merken dat ik iemand ben die niet van shoppen hou.

MONACO
Topic Starter

#13 , 11 aug 2011 14:36

Na tel. kontakt is er eindelijk iemand gevonden die de verkeerde levering ging opsporen, resultaat : bestelling goed geregistreerd maar fout bij het verpakken. Het betaald bedrag gingen ze mij, op mijn verzoek, terugstorten want de bestelde wijn konden zij niet meer leveren wegens uitverkocht. Tot op heden heb ik dit bedrag nog niet ontvangen. Dus geen geld en geen wijn.
Vraagje : zal ik nog afwachten tot mijn betaald bedrag 3 maand in hun bezit is of zal ik iets ondernemen ? Heb nu wel mijn lesje geleerd met deze firma met slechte service.
dank voor reactie.
mvgr

Vandebos

#14 , 11 aug 2011 14:54

Indien u binnen de drie weken na het telefonisch contact geen terugstorting ontvangt lijkt het me aangewezen een aangetekend schrijven te richten tot het bedrijf waarin u hen een termijn geeft van bv twee weken geeft om zich alsnog in orde te stellen met hun telefonische beloften op datum X. dat u bij gebrek aan inwilliging tegen die termijn verplicht zal zijn de nodige verdere stappen te nemen om uw rechten te vrijwaren.

Terug naar “Gebrekkige Producten”