Ik heb wel in 2008 gewerkt en 2009, maar ik denk ongeveer totaal 9 maanden, en daarna ben ik werkloos geworden
werkloosheidsbesluit 25/11/1991
Art. 30. (Om toegelaten te worden tot het recht op werkloosheidsuitkeringen moet de voltijdse werknemer een wachttijd doorlopen hebben die het hierna vermelde aantal arbeidsdagen omvat:
1° 312 in de loop van de 18 maanden voor de uitkeringsaanvraag, indien hij minder dan 36 jaar is;
2° 468 in de loop van de 27 maanden voor die aanvraag indien hij van 36 tot minder dan 50 jaar is;
3° 624 in de loop van de 36 maanden voor die aanvraag indien hij 50 jaar is of meer.)
Art. 42. § 1. De werknemer die opnieuw uitkeringen aanvraagt, is vrijgesteld van wachttijd en kan opnieuw toegelaten worden tot het stelsel volgens hetwelk hij laatst werd vergoed, indien hij in de loop van de drie jaar die de uitkeringsaanvraag voorafgaan voor ten minste één dag uitkeringen heeft genoten als volledig werkloze of als deeltijdse werknemer die een inkomensgarantie-uitkering genoten heeft.
(312:6)x5=260
en je hebt in die 9 maanden normaal gezien maar een 190dagen gewerkt in de 5 dagenweek
je zou zich kunnen beroepen op art 42§1 maar dan had je wel een uitkeringsgerechtigde werkloze moeten zijn die minstens voor 1 dag een werkloosheidsuitkering had genoten . ook heb je volgens de info hier te weinig dagen gewerkt
je zegt wel niet hoe je werkloos bent geworden aangezien er een ontslagbeschermiong is voor zwangere vrouwen