#36 , 19 jul 2011 19:22
*update*
de huurder in kwestie werd uitgezet. de deurwaarder is langsgekomen zonder slotenmaker omdat de deur toch open stond, de verhuisploeg heeft enkel wat kleren meegenomen, de rest was waardeloos en is blijven staan om de kosten te beperken. ondertussen heb ik alles eruit geflikkerd en meegegeven met 't grof vuil, opgeruimd staat netjes. 't appartement is ook volledig uitgebroken, ik kan aan de renovatie beginnen.
vandaag kreeg ik een aangetekend schrijven van de schuldbemiddelaar die aangesteld werd door de arbeidsrechtbank, met een voorstel tot regeling. nu blijkt dat de schuldenberg net geen 16000 euro bedraagt, en dat tegenpartij een beperkt maandinkomen heeft. niks nieuws onder de zon, eigenlijk.
wel bepaalt de schuldbemiddelaar de kosten voor woonst forfaitair op 500 euro, en het leefgeld op 100 euro per week. dit heeft als gevolg dat er amper overschot is om de schulden af te betalen.
hierbij stel ik mij de vraag of tegenpartij geen prioriteit krijgt voor een sociale woning, gebaseerd op zijn inkomen en gezondheidstoestand, zodat de forfaitaire kost lager kan ingeschat worden. nu verblijft hij op een appartement dat door zijn inmiddels overleden partner gehuurd werd, en de verhuurder weigert hem een huurcontract te geven, waardoor zijn woontoestand erg onzeker is geworden. het lijkt mij dan ook dat hij daar niet eens officieel ingeschreven is.
ook zag ik de vrolijke jongen in kwestie de laatste weken meermaals in een café aan de toog hangen, iets dat me niet echt logisch lijkt gezien zijn beperkte budget. het zal wel aan mij liggen...
in het schrijven van de advocaat wordt gemeld dat weigering van het voorstel resulteert in de vraag aan de arbeidsrechtbank om over te gaan tot collectieve schuldenregeling. ik vind dat redelijk grof, omdat dit neerkomt op het zomaar moeten aanvaarden van een afbetalingsplan dat er eigenlijk geen is.
heb ik hier nog ergens verweer tegen, of moet ik aanvaarden dat ik mijn geld niet zal terugzien en dat mijnheer uiteindelijk zonder schulden door het leven gaat?
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.