word ik dement?

roderidder
Contacteer: Website

Re: wordt ik dement?

#16 , 17 jul 2011 23:42

In de VS gebruiken ze een klein singsongetje om het aan kinderen duidelijk te maken.

"It is allright to turn to the right at a red light."

Lijkt te werken...
niets aan toe te voegen...
:lol: :lol:

Terug ff ernstig. Dus, als wij Belgen gewoon hoffelijker in het verkeer waren, dan worden onze wegen plots een pak veiliger.
Welk wetsvoorstel moet men daarvoor indienen? Het heeft dus meer met attitude te maken dan een duscussie bij welke kleur wat wel en wat niet mag.

RR

Redrum

#17 , 18 jul 2011 10:33

In de VS gebruiken ze een klein singsongetje om het aan kinderen duidelijk te maken.

"It is allright to turn to the right at a red light."

Lijkt te werken...
Wie heeft er dan voorrang als een (brom)fietser van links komt (die dan gewoon rechtdoor door het groen gereden is)?

Ik vind dergelijke regels aanvaardbaar, maar er moet dan wel discipline zijn. Als de bestaande verkeersregels al slecht gekend zijn of gevolgd worden, is het niet altijd een goed idee om er nog extra bij te maken.
Maar dat probleem zit bij de weggebruikers, niet bij de regels natuurlijk.

Vandebos

#18 , 18 jul 2011 10:49

Maar die discipline is er... na een paar dagen kijk je automatisch uit en tel je net als de andere bestuurders om te kijken wiens beurt het is om het kruispunt op te rijden..

In feite zeer moeilijk uit te leggen tot als je het ervaren hebt en er een paar duizend kilometer hebt op zitten.

Reclame

Redrum

#19 , 18 jul 2011 10:59

Maar die discipline is er...
Daar wel. Het probleem is dat er hier te weinig discipline in het verkeer is. Zie ook de voorrang van rechts, het probleem daarbij is er ook een van discipline en discussie.

Maar nog eens mijn vraag, uit nieuwsgierigheid. Stel dat een fietser door het rood naar rechts draait, en daarbij een fietser die van links door het groen komt aanrijdt. Wie had er voorrang moeten verlenen?

Vandebos

#20 , 18 jul 2011 12:39

Ginds? Diegene die eerst aan het kruispunt is draait er eerst op. Iedereen telt en kijkt, wordt een automatisme.

Hier? Interessante vraag waar "ze" waarschijnlijk nog niet echt aan gedacht hebben...

mava105
Juridisch actief: Nee

#21 , 18 jul 2011 12:51

Ginds? Diegene die eerst aan het kruispunt is draait er eerst op. ...
Hier! Eerst ikke, dan de rest. :mrgreen: :lol:

Vandebos

#22 , 18 jul 2011 13:01

Zoals altijd zal men een paar voorbeelden van stomme kl**** nodig hebben voordat men er rekening mee gaat houden. Nu nog een verstrenging van de strafmaat bij dronken rijden met of zonder slachtoffers ( De recente uitspraak van 10 jaar effectief lijkt me een mooie stap in de goede richting...), recidief niet respecteren van regels (kom binnen zes maand maar terug om uw rijbewijstesten opnieuw af te leggen meneer), bumperkleven en overdreven of niet aangepaste snelheid.

Hoe strenger de straffen, hoe sneller men de regels respecteert nadat de eerste vonnissen als voorbeeldfunctie breed uitgemeten worden in de pers...

xena

#23 , 18 jul 2011 14:28

Blijkbaar hebben enkele van onze "eminente" politici in hun gebruikelijke verwaandheid een wetsvoorstel ingediend om
de biv voor voertuigen milieuvriendelijker te maken door bij de voertuigen voor de rijken gedeeld door te doen en voor de gewone werkmens en dikke X te gebruiken .

BMW 535d nu 5000€ biv, nieuwe regeling 600€ =ruim : 8
een opel corsake nu 62€, nieuwe regeling 280€ =ruim X 4

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

#24 , 18 jul 2011 16:29

Blijkbaar hebben enkele van onze "eminente" politici in hun gebruikelijke verwaandheid een wetsvoorstel ingediend om
de biv voor voertuigen milieuvriendelijker te maken door bij de voertuigen voor de rijken gedeeld door te doen en voor de gewone werkmens en dikke X te gebruiken .

BMW 535d nu 5000€ biv, nieuwe regeling 600€ =ruim : 8
een opel corsake nu 62€, nieuwe regeling 280€ =ruim X 4
Tja. De groene waanzin hé.

nb: ben voor schoon milieu maar meeste maatregelen missen hun doe lof zijn zelfs contra-productief wegens nefaste mentaliteit van de meeste politici.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Redrum

#25 , 19 jul 2011 10:14

Maar alle gekheid en spectaculaire ongevallenshows op TV ten spijt, Amerikanen zijn extreem hoffelijk in het verkeer. Drukke zesbaanskruispunten zonder lichten waar iedereen zonder files of ongelukken zijn weg volgt zonder andere overmatig te hinderen zijn we meermaals tegengekomen... Hier in België zouden ze er een ziekenhuis, sloop- en carroseriebedrijf naast bouwen...
Een dosis gezonde nieuwsgierigheid zorgt er voor dat ik hier toch een kleine kanttekening bij moet maken. Uit de statistieken blijkt namelijk niet dat de US een verkeersveilig land is, integendeel.
Er vallen relatief gezien zelfs meer verkeersdoden dan in België, en wij zijn een van de slechtste leerlingen van de Europese klas.

Vandebos

#26 , 19 jul 2011 10:31

Zal aan de staten liggen die ik bezocht heb... Je mag niet vergeten dat de wetgeving er op vele vlakken per staat wordt geregeld (denk maar aan bv maximumsnelheid, verkeersbelasting, enz..)

ganapathi tantra

#27 , 24 jul 2011 00:20

als je niks tot weinig doet aan verkeersopvoeding hoe stom kan je idd zijn om zulke versoepelingen in te voeren
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Fore

#28 , 24 jul 2011 17:07

Het gaat er toch komen, stonden een paar daag geleden de nieuwe borden hiervoor in de krant
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

mava105
Juridisch actief: Nee

#29 , 24 jul 2011 19:58

Borden ontworpen door onze Schouppe!!!!!
Ik denk dat ze ook zullen verdwijnen zoals die onnozele grote blauwe borden langs de autostrades, die aangeven dat er tussen bepaalde uren Wel mag worden voorbijgestoken door vrachtwagens. Deze waren OOK een idee van Schouppe, maar niemand in gans Europa kende de betekenis ervan. Deze onnozele driehoekige fietsbordjes gaan dezelfde weg op. Hij zal hiermee weer een of andere pipo een financieel plezier willen doen (zoals die fameuse Jans...s)

ganapathi tantra

#30 , 24 jul 2011 20:26

Schouppe is idd het voorbeeld bij uitstektvan een beloond partij-soldaatje. Enig bewijs van kunnen heeft hij tot nu toe nog niet kunnen voorleggen laat staan
dat hij een rationeel en doordacht beleid naar voor zou kunnen brengen. Misschien kan je zelfs de wortels van de NMBS problematiek niet alleen bij de vakbonden
maar ook bij hem vinden. Daadkrachtig beleid heeft de mens nooit gevoerd dus waarom zou dat nu anders zijn als politieker. Hij is eigenlijk geen politieker maar
zoals ik zei een partij-slaafje dat de bol werd en wordt ge-aaid voor zijn loyaliteit
Deze "sla-maar-rechtsaf-draak" heeft ongetwijfeld alleen de drang om herverkozen te worden als enige drijfveer.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Praat café”