na vredegerecht

micha
Topic Starter

na vredegerecht

#1 , 18 jul 2011 21:07

Hallo,
Graag wou ik wat info. We hebben een procedure ingesteld bij het vredegerecht ivm een huurgeschil.
In het vonnis staat dat ze 1 maand krijgen, dus tot eind juli en vf 1 augustus moeten ze 14euro per dag betalen tot en met 17/08.
Wat als ze het huis niet willen verlaten. Moeten wij dan een deurwaarder inschakelen op basis van dit vonnis.
Waar kunnen wij ons partij stellen om de niet geïnde kosten te bekomen + de eventuele gemaakte uithuiszettingskosten. Is dat ook via deurwaarder?
Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
George2

#2 , 18 jul 2011 21:24

U dient, zo snel mogelijk na de uitspraak, het vonnis te laten betekenen door een deurwaarder. Deze zal daarna, als hij van u deze opdracht krijgt de uitdrijving uitvoeren en trachten de gelden en kosten te innen. Jammer genoeg moet u deze kosten voorschieten en weet dat in de meeste gevallen er niets te rapen is bij de wanbetalers. Maak duidelijke afspraken met de deurwaarder naar timing toe. Sommige deurwaarders durven dit nog eens laten aanslepen, wat de schuldenput alleen maar groter maakt

micha
Topic Starter

#3 , 19 jul 2011 18:52

Er is me nog iets niet duidelijk. De vrederechter verklaart de huurovereenkomst ontbonden op 13/07/11.
De huurders dienen het pand te verlaten binnen de maand vanaf de betekening van dit vonnis.
Is dit dus 1 maand na 13/7/11? Dit betekend toch niet betekening door gerechtsdeurwaarder of vergis ik me?
Alvast bedankt voor de info.

Reclame

gvm

#4 , 21 jul 2011 11:38

Er is me nog iets niet duidelijk. De vrederechter verklaart de huurovereenkomst ontbonden op 13/07/11.
De huurders dienen het pand te verlaten binnen de maand vanaf de betekening van dit vonnis.
Is dit dus 1 maand na 13/7/11? Dit betekend toch niet betekening door gerechtsdeurwaarder of vergis ik me?
Alvast bedankt voor de info.
de termijn van 1 maand begint te lopen vanaf de betekening door de deurwaarder.
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

Vandebos

#5 , 21 jul 2011 12:40

Jawel u moet het vonnis laten betekenen door een deurwaarder die u eveneens onmiddellijk de opdracht geeft de uitzettingsprocedure bij vonnis bekomen op te starten.

micha
Topic Starter

#6 , 21 jul 2011 20:49

Ok, bedankt.
Heb ondertussen al contact opgenomen met een deurwaarder.

Terug naar “Huren”