huurwaarbog

AnnBeutels
Topic Starter

huurwaarbog

#1 , 18 jul 2011 13:27

Beste,

1 mei 2010 liep ons huurcontract af. We huurden exact 3 jaar.
Bij plaatsbeschrijving bleek alles ok. Alleen wil de verhuurder de huurwaarborg niet vrijgeven aangezien we een deel van ons verbruik (verwarming & water) nog moeten betalen. (1 jan tot 1 mei)
Tot op heden ontvingen we geen afrekening van de verhuurder om het verbruik te betalen. Blijkbaar zijn er wat problemen tussen de syndicus (deze moet individueel verbruik per appartement uitrekenen) en de verhuurder.
(tussentijdse opname van water en verwarming werd uitgevoerd door Ista - factuur heb ik nog)

Ik zou maar wat graag het hele huurverhaal achter me laten. Wat raden jullie me aan om te doen?

Groeten
Ann

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 18 jul 2011 13:59

De verhuurder aangetekend in gebreke stellen aangezien u niet verantwoordelijk kan gehouden worden voor diens problemen met de syndicus in kwestie. hem sommeren binnen de tien kalenderdagen na kennisname van dit schrijven de waarborg vrij te geven aangezien u anders verplicht zal zijn om op zijn kosten middels het vredegerecht de vrijgave bij vonnis te bekomen.

Reclame

Terug naar “Huren”