Brief BAF ivm R4 kaarten en Micro SD kaarten

Fore

Re: Brief BAF ivm R4 kaarten en Micro SD kaarten

#46 , 21 apr 2011 09:13

In GSM's enzo gaan ook m-SD kaartjes, dus nutteloos zijn ze niet :p
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#47 , 21 apr 2011 11:44

In GSM's enzo gaan ook m-SD kaartjes, dus nutteloos zijn ze niet :p
U verdraait mijn woorden, of hebt mijn bericht slecht gelezen: Ik zeg niet dat een micro SD-kaartje nutteloos is, ik zeg dat een R4-kaartje ZONDER SD-kaartje nutteloos is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

kimberlytj27

#48 , 12 jul 2011 17:27

goede dag ,
ik heb vandaag ook de politie op mijn dak gekregen.
ik heb ook zo'n kaart gekocht via in website in Nederland.
ik ging deze kaart enkel gebruiken om ook muziek op te plaatsen , maar dit werkte dus helemaal zelfs niet , dus heb ik deze ook nooit gebruikt.
de politie heeft dus ook alles in beslag genomen van de R4 kaart.
ze hebben eigenlijk niet veel gezegt over wat er nog verder ging gebeuren.
ik heb ze mijn uitreksel moeten meegeven en ze gingen verder onderzoeken van waar dit kwam en waar ze deze verkochten.
ze hebben ook nog gezegt dat ze een kopie van dit verslag die ik heb afgelegt gingen opsturen maar verder weet ik niet wat er gaat gebeuren.
komt dit op een strafblad of zo?
of is het enkel een boete die je gaat krijgen?

Reclame

peachke

#49 , 12 jul 2011 18:20

Goedemiddag

De politie heeft een huiszoeking gedaan bij ons, en ze hebben een 3-tal R4 kaartjes en de PC in beslag genomen, omdat mijn partner de R4 kaartjes verkocht.
Heeft iemand een idee of we hier iets kunnen tegen doen, en wat de eventuele boete kan zijn?

MVG

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#50 , 12 jul 2011 20:49

huiszoeking met bevelschrift en wat stond daar op als betichting???

peachke

#51 , 12 jul 2011 20:51

Ik was niet thuis, denk niet dat ze bevelschrift mee hadden. Mijn partner heeft ze binnen gelaten en meegewerkt in de hoop dat ze iets milder zouden zijn.

glenn1976
Contacteer: Website

#52 , 18 jul 2011 16:39

in sommige electrozaken en zelfs supermarkten verkopen ze ook zulke kaartjes (met apart SD kaartje) die in een nintendo passen. is dat dan ook niet illegaal? of gaat het om de software en/of spelletjes die ze op die R4 kaartjes zetten?

dvansevenant

#53 , 11 okt 2011 10:26

Hallo,

in navolging van deze post. Ik heb vandaag een exacte brief gekregen maar dan voor de volgende bestelling:

1 56838 USB Data & Charging Cable for iPad/iPhone 3G/3GS/4 (2M)
1 21496 Nintendo DS Lite Portable Entertainment Console Limited Edition - Super Mario (Refurbished)
1 19245 Premium Quality Screen Protectors Set for NDSi/DSi (2-Piece Set)
1 13335 Refined Replacement Housing Case for NDS Lite
1 18706 Full Replacement Housing Case with Buttons and Screws for NDS Lite (Super Mario)
1 00000 Tracked Air Mail Service Fee

Hier is er geen sprake van een R4 kaartje, maar vallen ze over de Nintendo DS en de screen protectors. De Nintendo DS is refurbished, dwz een in de fabriek hersteld exemplaar. Ik heb hier toch niets illegaal gekocht?

Probeert de BAF lukraak te intimideren op alles wat uit Hongkong komt? Ik ga een aangetekende brief schrijven met ingebrekestelling, of zie ik het verkeerd en betaal ik best de schadevergoeding van 50 EUR (en verlies van mijn goederen).

Mvg,

Dominick

Drone

#54 , 11 okt 2011 11:43

als BAF beweert dat uw goederen illigaal zijn, zullen ze dit moeten bewijzen

BAF intimideert graag

wat u mogelijks wel zou moeten betalen is btw, maar dat zou dan van de douane moeten komen

aangetekende ingebrekestelling is het beste dat ge kunt doen momenteel

essensual

#55 , 25 okt 2011 18:56

Graag had ik toegevoegd dat mijn bestelling van een R4-kaart gebeurde op 1 september en werd ingehouden door douane op 6 september,
volgens een postbeambte omdat het namaak zou zijn(? waarvan stel ik mij de vraag?)
Wanneer ik de zie dat de eerste berichten hieromtrent reeds dateren van medio januari, stel ik mij de vraag of een zeker redelijk termijn
om deze website te blokkeren ter bescherming van de consument hier niet aan de orde is, 't lijkt mij toch een beetje zakkenvullerij.
Verder heb ik bijzonder veel problemen met het concept " vermoeden van illegaliteit " iedere personenwagen kan sneller rijden dan 50 km/uur,
als persoon die zelf 45.000 km op jaarbasis aflegt kan ik stellen dat iedereen die meer dan 10.000 km/jaar aflegt wel per toeval eens 52 à 55 rijdt,
moet ik dan jaarlijks een boete verwachten van 50 euro?
Het lijkt mij interessanter om gezamelijk onze 50 euro aan een advocaat te besteden om dit eens en voor altijd uit te klaren.

PS : ik heb wel nog geen schrijven ontvangen voor deze 50 euro, maar het potje kan zeker op mij rekenen wanneer ik ze zou krijgen.

Thewayouplaythegame

Pandor

#56 , 06 nov 2011 11:47

Tijdje geleden had ik 2 R4 kaartjes besteld uit HK. (enkel de kaart, excl geheugenkaart)
volgens de tracking code lag deze al meer dan een maand bij de douane, toen ik een brief van BAF kreeg.
Ik heb hierop dezelfde dag nog elektronisch geantwoord (formulier ingevuld op hun website, en via mail) dat ik geen afstand doe, en dat ze mij dan maar moeten vervolgen als zij denken genoeg bewijzen te hebben.

Na enkele malen heen en weer mailen, en dan een hele tijd niets meer te horen van hen, nog maar eens gemailed. Kreeg ik doodleuk te horen dat mijn kaarten vernietigd waren, omdat ik niet op tijd had geantwoord op de afstandsverklaring.

Toen heb ik nog maar eens gemailed om te vragen in hoever dit eigenlijk allemaal wettelijk is dat zij dit zomaar kunnen doen als privé vzw met hun zelfverklaarde expertise....
toen was het weer een hele poos stil, tot ik opeens een pakje van de postbode kreeg met daarin 2 R4 kaartjes. Afzender: BAF.

Blijkbaar was er iets verkeerd gegaan met de verwerking van de afstandsverklaring (personeel in verlof) en was deze niet tot de douane geraakt, wat dus onder een procedurefout valt.
Bijgevolg, geen vervolging.

De container met m'n R4 kaartjes was blijkbaar nog niet vernietigd. :D

Blijven aanhouden dus, en niet laten intimideren!

Ik betijfel toch sterk of dit allemaal wel wetelijk is....
Hoe is het mogelijk dat een officiële instantie zomaar een vzw, inzage geeft in mijn persoonlijke post?

Pandor

#57 , 06 nov 2011 13:15

Even ter aanvulling:

op mijn commentaar, dat de R4 kaartjes leeg waren, antwoordde BAF, dat ze de kaartjes getest hadden, en dat ze hebben vastgesteld dat bij het starten van de DS handheld, met de kaart aanwezig. De handheld het Nintendo logo vertoonde.
Nu lijkt mij dat niet zo onwaarschijnlijk, gezien de DS handheld, ontworpen is door Nintendo... :roll: Wat een expertise... :mrgreen:

Een R4 kaart bevat wel een gedeeltelijke reproductie (de header) van een origineel bestaand spel.
Dit om 'interoperability' te verkrijgen.

Dit is dus geen volledige reprodutie van de code, maar het ontleend enkel een gedeelte om de R4 kaart werkend/operationeel te krijgen, zonder de beveiling van de DS console aan te tasten.
Deze techniek wordt al jaren gebruikt door productenten als Codemasters, Datel, Blaze/Xploder,... in hun zogenaamde (legaal) commercieel verkrijgbare 'cheat apparaten/cd's & mediaspelers', voor spelconsoles (nintendo (nes), super nintendo, nintendo gamecube, playstation, playstation2, enz...).

technische info is hier te vinden: http://hackmii.com/2010/02/lawsuit-coming-in-3-2-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
rechtzaken in het verleden: http://en.wikipedia.org/wiki/Game_Genie#Legal_issues" onclick="window.open(this.href);return false;

Om bovenstaande reden zal het dus afhangen van de interpretatie van de rechter, of de R4 kaarten, al dan niet 'legaal' zijn.

zie 'Lexmark Int'l v. Static Control Components' voor uitspraak in een soortgelijke zaak (http://en.wikipedia.org/wiki/Lexmark_In ... Components" onclick="window.open(this.href);return false;)

Natuurlijk, als je als marktkramer/shop uitbater R4 kaarten verkoopt in combinatie met een geheugenkaart waar reproducties van originele spellen op staan, met het oog op winst, moet dit zwaar bestraft worden.

Maar ik, als hobby programmeur, heb deze R4 kaarten aangeschaft als software ontwerp platform. Gezien nintendo geen developer tools ter beschikking stelt aan individuen, nog toelaat om eigen software te signeren met het oog op samenwerking met de DS handheld console.

Tamari

#58 , 28 mei 2012 15:51

Graag wil ik er op wijzen dat betreffende website waarover het hier gaat,namelijk http://www.r4kopen.be" onclick="window.open(this.href);return false; zich voordoet als Belgische website,maar in werkelijkheid dit niet is,deze mensen sturen rechtstreeks op van Taiwan,waardoor kopers op die website nog worden onderworpen aan invoerechten,douanekosten alsook betaling van BTW.Flashkaarten zijn reeds verboden in Nederland,in België nog niet,maar zoals eerder vermeld op dit foum,als u geen illegale kopies ermee maakt,zie ik niet meer verschil als een MP3 speler.Consumenten doen er goed aan even na te zien bij wie ze kopen.In BelgIë is het namelijk verplicht,uw adresgegevens alsook ondernemersnummer te vermelden op de website.Vanuit het buitenland opererende verkopers alsook Belgische verkopers zonder ondernemersnummer,komen maar al te makkelijk aan een BE domein,die op die manier onterecht vertrouwen wekt!

Terug naar “Andere”