Stopzetten huurcontract

Chocopotje
Topic Starter

Stopzetten huurcontract

#1 , 06 jul 2011 15:35

Graag had ik enkele vraagjes gesteld over de mogelijkheid om ons huurcontract stop te zetten..

Ik en mijn vriend wonen momenteel samen met een 'vriend' van ons.
We hadden dit samen beslist om dan de kosten te delen en omdat het dan voor ons 'jonge mensen', al wat makkelijker is eens een centje te sparen.
We staan alledrie in het huurcontract, maar de waarborg hebben ik en mijn vriend verkregen bij Fortis 'huurwaarborgservice', en deze staat enkel op onze naam.

Nu na verloop van enkele maanden, stelden wij vast dat onze medehuurder enkele beschadigingen had toegebracht aan het appartement. Tot onze grote spijt, is het nu ook al enkele maanden dat hij zijn deel in de huur niet betaald, of niet tijdig, waardoor wij steeds meer in de problemen geraken.
Door samenloop van deze omstandigheden, hadden wij dan graag verhuist, omdat samenleven met hem onuitstaanbaar wordt.

we hadden gehoopt ergens te kunnen overeenkomen met de huisbaas, dat indien wij een nieuwe huurder vonden, wij het appartement mochten verlaten.

Nu blijkt dat onze huisbaas niet echt een 'mensenpersoon' is en ons veel liever 'den duvel' aandoet.
Wij verliezen onze waarborg desondanks wij al een nieuwe huurder hadden gevonden, + hij gooit de huur ineens nog omhoog.

Nieuwe huurders zouden 775 huur moeten betalen. Maar overal in het appartement zijn gebrekken te vinden. Op één muur in onze slaapkamer is er een enorm grote wakplek, die zienderogen groter wordt, deze was zogezegd al behandeld geweest en zou verder hersteld worden, zo was dat ons verteld als wij het appartement hebben bezocht. Ook is er een 'scheur' ontstaan in de muur op onze slaapkamer, waardoor wij onze buren kunnen horen alsof ze naast ons bed staan. Ook is het appartement niet afgewerkt, ontbrekende planken, lekkende kranen, een vieze geur ontstaat ook in de keukenkast waar de wasbakken zich bevinden,..

Het appartement is die prijs dus absoluut niet waard en op die manier kunnen wij geen nieuwe huurders vinden. Kunnen wij aan de hand van de gebrekken toch het huurcontract stopzetten, of is er een andere manier dat wij hier weg kunnen?

Mvg,
Stephanie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 06 jul 2011 17:39

Huurbaas eens het woordje "woningdienst" en "controle" laten horen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jul 2011 20:35

en daar dan ook contact mee nemen :D

Reclame

Terug naar “Huren”