pro-deo

kellytjexxx

Re: pro-deo

#16 , 04 jul 2011 23:14

@josephke nee heb nog maar pas men inkomsten moeten aantonen en kzit onder de grens dat ik moet betalen... ik neem nu een betalende advocaat met steun van men familie want anders kan ik dat natuurlijk niet betalen.. maar met die pro deo's ben je echt niks.. kzit hier nu al 2 jaar te wachten op alles en dat kan zo niet langer verder..
groeten kelly

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
josephke
Topic Starter

#17 , 05 jul 2011 07:51

Het dwaze is dat zij nu reeds meer dan een jaar voor opeenvolgende processen pro-deo is, en ze kan/mag niet overschakelen naar een gewone, evenmin mag haar inkomen voorlopig niet stijgen, daar zij in dat geval alles zou moeten terugbetalen. hHierbij komt nog dat haar ex bij zijn nonkel woont (relatie) die alles betaald maar hij slechts een uitkering krijgt van 400€ maar wel in het zwart bijverdient. Nu heeft mijn dochter het minimum van uitkering en kindergeld waarvan ze volgens de rechtbank in beroep van het OM nog een deel aan hem zou moeten geven.

nieuwestart

#18 , 05 jul 2011 21:44

Hierbij de barema's voor het verkrijgen van een pro-deo advocaat:
http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=75" onclick="window.open(this.href);return false;
Let ook vooral op het zinnetje: hij die een kind ten laste heeft dat gewaarborgde kinderbijslag geniet, op voorlegging van het attest van de Rijksdienst voor Kinderbijslag voor Werknemers; Hieruit versta ik dus dat bij co-ouderschap slechts een van beide ex-partners van het voordeel voor kinderen ten laste kan genieten. Zie ook topic: discriminatie bij co-ouderschap.

Reclame

lucgescheiden

#19 , 05 jul 2011 22:04

@nieuwestart
Mijn inziens heeft het co-ouderschap daar weinig of niets mee te maken.
Wel de verblijfsregeling.
Wanneer er bijvoorbeeld voorlopige maatregelen werden opgelegd door rechtbank.
De ouder aan wie de hoofdverblijfplaats van de kinderen werd toegewezen, zal daar het voordeel van genieten.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat; de rechtbank tevens een gedeeld fiscaal voordeel kan beslissen, of beide ouders kunnen het overeenkomen...?

@Josephke
Eens navragen bij de kas die het kindergeld uitbetaald i.v.m. dit minimum van uw dochter...
Indien dit correct is, vormt dit mss voor u een juridisch argument...?
Handige documenten voor Personenrecht

josephke
Topic Starter

#20 , 06 jul 2011 11:55

Daar het adres van het kind (voorlopig) bi jhaar staat moet ze daar de helft van aan hem doorsturen daar het co-ouderschap 50-50 is en dit dus tot de gezamelijke pot behoortHetzelfde geld van bijkomende zaken bij het stempelegeld en voordeel voordeel van gezinshoofd en recht op woning die vallen allemaal weg, zal dus minder uitkering krijgen als gezinshoofd met kinderlast wat haar het huren onmoglijk zal maken; dit terwijl hij gratis inwoont en zijne nonkel de proceckosten betaald, en dit allemaal voor het welzijn van het kind. Daarbij mag zij nog belastingenop beide inkomens betalen daar zij slechts in April dit jaar gescheiden is en de belastingen dus nog tesamen berekend worden.

lucgescheiden

#21 , 06 jul 2011 14:02

Nogmaals co-ouderschap behelst dat beide ouders hun rechten en plichten inzake hun ouderschap gelijkmatig mogen opnemen.
De verblijfsregeling bepaalt waar de kinderen verblijven, alsook waar de hoofdverblijfplaats (dus de domiciliatie) van de kinderen dient te gebeuren.

Het stempelgeld wordt verhoogt wanneer u aangifte doet van het betalen van alimentatie (informeer u bij vakbonden)
Deze alimentatie is fiscaal inbrengbaar (lees elders op dit forum)

Kinderen betekenen een korting op de kadastrale belasting die de ouder betaalt wanneer de kinderen bij deze zijn gedomicilieerd, indien
ex huurt zal het dus in uw belang zijn om hierin overeen te komen en samen de voordeligste formule uit te dokteren.
Dat dit moeilijk gaat wanneer er nog advokaten tussen zitten, is evident.
Ik zou zeggen; wacht het juiste moment af om een goed voorstel op tafel te smijten.
Maar u hebt gelijk dat u zich goed informeert alvorens dat voorstel te formuleren.
Handige documenten voor Personenrecht

josephke
Topic Starter

#22 , 06 jul 2011 17:41

Sorry Luc, maar ik denk datje het niet begrijpt? ex woont gratis (eigendom) bij nonkel (mag door gerechtelijke uitspraak niet bij zijn ma wonen wegens geweldpleging) (waar hij verhouding mee heeft) en die ook de advocaat betaald en dergelijke meer, daardoor krijgt hij maar 400€ uitkering. Daar het co-ouderschap 50-50 is, is er geen sprake van alementatie met die verstande dat de rechtbank nu een deel van kindergeld (normaal) maar ook van de minimum uitkering als alleenstaand gezinshoofd wil aan hem geven, dus is het voor haar ONMOGELIJK nog zelfstandig te wonen. Daarbij is het 2de hoofdprobleem dat er met die ex niets te regelen valt en voordurend vervalt in leugens, zoals reeds meerdere keren in de rechtbank gebleken is. (1de hoofdprobleem geweldplegigin en sexueel gerichte daden die maar kan bewezen worden als er slachtoffers zijn, frustratie is gewoon dat er voldoende aanwijzingen zijn uit het verleden, maar geen politioneel en maatschappelijk onderzoek toegestaan wordt, ze zullen wel zien als er iets gebeurd. Geloof het of geloof het niet zo is het nu eenmaal.
Laatst gewijzigd door josephke op 06 jul 2011 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

josephke
Topic Starter

#23 , 06 jul 2011 17:42

Kelly, men kan met terugwerkende kracht die kosten terugvorderen als je intussen boven dat bedrag gaat.

kellytjexxx

#24 , 07 jul 2011 13:13

@ josephke ben ondertussen bij men nieuwe advocaat geweest.. en je kan zomaar ineens veranderen als je een betalende neemt en men inkosten zijn nog steeds hetzelfde ben op ziekekas door een operatie. ik ben heel blij dat ik verandert ben van advocaat want heb te horen gekregen dat mijn vorige advocate een stagair was en dat hun kantoor normaal geen familierecht doen daarom dat het allemaal zo lang duurde en er maar verlopige regelingen kwamen. ik moet dus helemaal niks betalen aan men andere advocaat want men inkomsten zijn en blijven nog hetzelfde daar is allemaal naar gekeken. als je kan veranderen van pro deo naar een gewone advocaat zou ik dat zeker aanraden ik heb eindelijk na 2 jaar een goed gevoel bij men advocaat. ben blij dat ik die stap genomen heb. groeten kelly

Terug naar “Echtscheiding”