Vriend beschadigd auto op mijn verzekering

filipvm
Topic Starter

Vriend beschadigd auto op mijn verzekering

#1 , 06 jul 2011 09:01

Hallo,

Ik had een jaar geleden met een wedstrijd een auto voor een jaar gewonnen. Ik heb deze een paar keer uitgeleend aan een vriend omdat ik al een firmawagen in mijn bezit had. Nu heeft mijn vriend daar in januari mee tegen een paaltje gereden waardoor de wielkas beschadigd was.

Er stond in het contract dat ik als enige verzekerd ben, terwijl de auto wel omnium verzekerd was, en ik heb een factuur van een aanzienlijk bedrag in mijn bus gekregen.
Kan dit verhaald worden? Ik heb ook nooit een schadeverslag gekregen, of hebben ze mij op enige manier gecommuniceerd over de eventuele kosten.

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jul 2011 14:58

In welk contract staat dat??
Ik vermoed in de omniumverzekering bij de wagen dat het voertuig omnium verzekerd is met enkel U als bestuurder.
Dus een andere bestuurder draait er zelf voor op ....gezien geen overeenkomst met die andere bestuurder wordt de rekening naar u gestuur.
Het hangt dus af van uw overeenkomst met die vriend.... hoe ga je dat bewijzen of heeft deze zelf een verzekering genomen????

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”