kleuter wordt thuisgehouden

lucgescheiden

Re: kleuter wordt thuisgehouden

#31 , 05 jul 2011 16:33

"op regelmatige basis de kleuterschool volgen is een héél belangrijk onderdeel voor een goede start én evenwichtige ontwikkeling van een kleuter."
Hier werd nooit het tegendeel beweerd.
De vraag is hier; wat het meest van "belang" is voor "een goede start en een evenwichtige ontwikkeling" van een peuter.
Dat ouders een peuter misbruiken in hun wederzijds getreiter, of dat dit kind dingen dient te leren die hij thuis niet zou aangeleerd krijgen.

Ik heb alle respect voor het kleuteronderwijs, maar als we dit qua belangrijkheid reeds boven de liefde en de opvoeding van de ouders willen positioneren,
dan groeit er iets danigs mis in onze maatschappij, vrees ik.
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 06 jul 2011 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lies Lunders

#32 , 05 jul 2011 19:29

Er gaat niets boven de liefde en (goede) opvoeding. Je kan je kinderen toch ook liefde en een goede opvoeding geven als ze naar school gaan hé. Maar een deel van de liefde en opvoeding is uw kind alle kansen geven in zijn of haar leven en daar hoort een goed onderwijs (en nog vele andere dingen) ook bij.

Maar hier gaat het om een vader die weigert zijn kind naar school te brengen omdat hij deze school niet wil. Dit is wel ten koste van het kind. Niet alleen omwille van dat onderwijs maar dit geeft het kind geen stabiliteit en structuur. Ik geef zelf les (nee, niet in het kleuteronderwijs), en je merkt goed dat kinderen structuur nodig hebben en dat heeft dit kind niet. Ik had bij mij in de klas ook een kind waar de regels bij mama veel anders waren dan bij papa en dat komt het kind zeker niet ten goede. Je kan volgens mij de vader niet verplichten omdat het kind niet leerplichtig is maar deze sutuatie vind ik zeker niet goed voor het kind!! Dit niet enkel omwille van het tekort aan structuur maar ook omwille van de spanning tussen de ouders. Kinderen voelen deze spanningen tussen ouders goed aan hoor ook al zijn ze nog zo klein.

Als je gescheiden bent en je hebt kinderen dan moet je uw eigen gevoelens en meningen opzij kunnen zetten ten goede van uw kinderen. Ik ben ook niet over alles tevreden maar voor de bestwil van mijn kinderen bijt ik dikwijls (eigenlijk te veel) op mijn lippen hoor. Kinderen komen nog steeds op de eerste plaats.

eylis

#33 , 05 jul 2011 19:33

dus in het geval leerplicht een gunst zou zijn en geen plicht (zoals in sommige 3ewereld landen...)
en je zou deze case transponeren naar een identieke situatie, maar dan met een kind in de lagere school en de vader zou verkiezen het kind in zijn omgangstijd het kind van de school thuis te houden...dan
juist ja: het is in deze case niet en/of
het is en/en....

Reclame

lucgescheiden

#34 , 05 jul 2011 19:45

"Als er posters op details van een advies willen doorbomen , zijn ze van harte welkom in het praatcafé"

Bijtje

#35 , 06 jul 2011 06:01

Ik spreek uit ervaring, maar dan omgekeerd ... mijn ex zijn dochter is ondertussen 4 jaar en hij brengt ze op woensdag nooit naar school in zijn periode. Dit, omdat hij anders onmogelijk kan gaan werken. De moeder vindt het schandalig dat hun dochter naar de naschoolse opvang moet : vader moet maar een job zoeken waardoor hij de dochter "op tijd" kan afhalen. Zij had de dochter echter zonder toestemming van vader in een school ingeschreven en nu blijkt dat hij daar niets aan kan veranderen, tenzij via de rechtbank. Maar ik spreek hier over een school die 28km van hem thuis ligt en zij hebben bilocatie. Een school zover van huis, kan nooit in het belang van het kind zijn (zonder file is hij een half uur onderweg, maar het zijn natuurlijk spitsuren ...). Moeder woont achter de hoek en vader kan amper gaan werken ... en ze probeert via die weg de dochter voor haar te winnen en dat blijkt ook al te lukken, want ze komt niet graag naar papa omdat ze veel te lang in de auto moet zitten. Misschien dus proberen om ook de vader te begrijpen en ofwel de schoolkeuze toch nog herzien ofwel gewoon aanvaarden dat uw kindje niet naar school gaat die twee dagen ? Of heeft de vader geen recht om te gaan werken en dergelijke ?

lucgescheiden

#36 , 06 jul 2011 10:06

Lies en Bijtje, ik denk dat we het er allen over eens zijn dat;
ouders er alles aan zouden moeten doen om het co-ouderschap van hun ex te ondersteunen in het belang van het kind.

Waar men, met naar de rechtbank te stappen, vraagt om een kunstmatige oplossing, dat in het merendeel van de gevallen geen menswaardige oplossing zal betekenen, en aldus voor nog meer 'getreiter' zal zorgen.

Reeds eerder werd op dit forum een rechter aangehaald die weigerde een echtscheidingsvonnis uit te spreken tot zolang er geen gemeenschappelijke en menswaardige oplossing werd gevonden voor de kinderen.
Mss dat ook deze topic er weerom van mag getuigen dat deze rechter navolging verdient.

ovan

#37 , 06 jul 2011 11:11

onmenselijke regelingen door de rechtbank is geen uitzondering. Kan ook niet anders.. de "mensen" die moeten oordelen, hebben gewoon te veel werk en dus veelal geen of onvoldoende tijd om de dossiers deftig en menswaardig te behandelen. Zolang men justitie niet hervormt, zal er nooit een oplossing komen.
Het ergste is, dat die onmenselijke regelingen als WAPEN worden gebruikt door de "bevoordeelde" partij. Als je met "onmenselijke" wapens gaat vechten.... hou er dan rekening mee dat er ook verdedigd zal worden...
Wat een voorbeeld voor de kinderen :roll:
Probeer hier gewoon te achterhalen waarom die papa zijn kind thuis "houdt"?
Daar zit de sleutel voor de oplossing... de mama heeft die sleutel misschien in de hand?
maar zonder communicatie gaat dat niet lukken.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Terug naar “Echtscheiding”