Knderbijslag Feitelijk Samenwonend

Joske123
Topic Starter

Knderbijslag Feitelijk Samenwonend

#1 , 28 jun 2011 19:37

Situatie : Feitelijk samenwonend, moeder met kind (zonder erkende vader) en ikzelf, in verwachting van een kind van ons beiden.
Zij ontvangt nu de kinderbijslag voor haar kind via het fonds van haar laatste werkgever.

Vraag : Bestaat de mogelijkheid dat ik als rechthebbende gezet kan worden voor haar kind en de kinderbijslag dan ontvang via het fonds van mijn werkgever (niet hetzelfde fonds)?
Zodat van zodra het 2de kindje er is, deze meteen gegroepeerd zijn 'op mijn naam' en ook omdat ik vast werk heb en het dus veel papierwerk(en miserie) kan schelen. Tot wie of welk fonds moet ik me dan wenden?
Dienen er nog andere zaken geregeld te worden hieromtrent?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jojan

#2 , 01 jul 2011 12:33

U bezorgt de rijksdienst voor kinderbijslag een verklaring van feitelijk samenwonen.

De partners kunnen kinderbijslag aanvragen voor hun eigen kinderen, hun gemeenschappelijk kinderen en elkaars kinderen. De kinderen van het nieuw samengestelde gezin worden gegroepeerd. Dat betekent dat de kinderbijslag voor het tweede kind in het gezin hoger is dan voor het eerste of oudste, en voor elk kind vanaf het derde nog hoger.

http://www.rkw.be/Nl/Family/cohabiting.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Joske123
Topic Starter

#3 , 01 jul 2011 17:54

Bedankt voor de reply.
Zorgen zij er dan ook voor dat die verklaring bij het goede kinderbijslagfonds terecht komt?
Of moet ik mezelf melden bij het kinderbijslagfonds van mijn werkgever?

Mvg

Reclame

Terug naar “Andere”