geen contact meer met huisbaas?

Dominiek
Topic Starter

geen contact meer met huisbaas?

#1 , 29 jun 2011 14:45

hoi iedereen
Ik huur sinds 1/11/2010 een studio.De termijn was bepaald op één jaar.
Echter 1/09 wens ik het pand reeds te verlaten.De verhuurder was akkoord mits we een nieuwe huurder zouden vinden.
Echter de verhuurder eiste dat alles via e-mail geregeld werd (dus geen opzeg met aangetekend schrijven) en eiste ook dat ik een email stuurde waarin ik hem het recht geef 24/24 en 7/7 binnen te komen met zijn duplicaatsleutel om nieuwe huurders te zoeken.

(1e vraag; wat zegt de huurwet omtrent bezoekuren?ik heb niets teruggevonden)
Ik stuurde dus wél een aangetekend schrijven als opzeg(vond ik het veiligste) en gaf hem 3dagen/week van 16 tot 20u om een nieuwe huurder te zoeken.Ook schreef ik dat hij de andere dagen ook gerust mocht komen maar dat ik een dagje op voorhand graag verwittigd werd)

Hierop werd hij kwaad en staakte de medewerking.Reden : "ik schenk hem geen vertrouwen"
Dan maar zelf op zoek gegaan naar nieuwe huurders.Ik heb nu 4mensen gevonden die goede huurders zouden zijn(geen ocmw-werkend-nederlands etc dus echt niks op aan te merken)
Nu neemt hij zijn telefoon niet op als ik bel...
Ik weet niet wat doen!Aangetekend schrijven met mijn gevonden huurders?
Was ik onredelijk met mijn bezoektijden?Deed ik er wel goed aan alleen een huurder te zoeken?

alvast bedankt!!
Dominiek

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Dominiek
Topic Starter

#2 , 29 jun 2011 14:49

het contract werd geregistreerd.

Bijkomende vraag: De huisbaas wou "geen tijd steken" in het opmaken van een plaatsbeschrijving.
Alles is in goede staat maar KAN hij verhaal maken zonder dat document?

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jun 2011 15:48

Zonder PB kan je bij wijze van spreken het kot afbreken :lol: :lol: , en eigenaar kan niets doen. :mrgreen: Tenzij hij kan bewijzen dat alles picobello OK was toen jij het huurde (Foto's) maar hij staat in iedere geval aan de zwakke kant.

Reclame

justwanttomove

#4 , 29 jun 2011 16:26

dag Dominiek

Je staat volledig in je recht om opzeg te doen via AS en om vaste momenten af te spreken voor nieuwe huurders (2 momenten per week waren voldoende geweest). De verhuurder is helaas ook helemaal in zijn recht door je te verplichten je contract van een jaar volledig uit te doen, dus tot 1/11/11

zonder plaatsbeschrijving ga je inderdaad je volledige huurwaarborg terugkrijgen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 jun 2011 13:24

Als u daar nog woont dan mag hij daar zo maar niet binnen tenminste als je die toestemming niet hebt gegeven.
Anders die toestemming intrekken en de periode beperken....

Terug naar “Huren”