Een week geleden heb ik voor een dikke 1500 euro aan computerhardware gekocht van een winkel uit Nederland.
Dit pakket werd vrijdagochtend aangeboden door een koerier van TNT maar ik was op mijn werk dus ik kon het niet in ontvangst nemen.
De koerier heeft blijkbaar beslist om bij de buurvrouw aan te bellen en zij heeft voor ontvangst afgetekend... (iets wat ik zelf nooit zou toelaten nb)
Ik kom die avond thuis en zie een briefje aan mijn deur hangen dat er een pakket bij de buurvrouw ligt voor mij.
Ik ga het ophalen en als ik het op mijn livingtafel zet zie ik onmiddelijk dat er iets niet klopt.
De pakbon zit niet meer op de doos en de originele bruine plakband waarmee de doos was dichtgemaakt is doorgesneden, op die plakband staat er ook "If seal is broken check contents before signing receipt." gedrukt.
Dus ik heb de inhoud niet kunnen controleren want buurvrouw/koerier hebben beslist om mij er vantussen te laten...
De doos is een 2de maal dichtgemaakt met andere bruine plakband.
Ik doe de doos nu zelf open, en vind de pakbon binnenin de doos.
Ik vergelijk de pakbon met de inhoud van de doos en er ontbreekt blijkbaar een onderdeel ter waarde van 150 euro.
Om zeker te spelen heb ik overal foto's van getrokken , zelfs voordat ik zelf de doos heb opengedaan.
Ook heb ik mijn verhaal gemaild naar de winkel met foto's erbij maar ik zal pas maandag waarsschijnlijk antwoord krijgen.
Nu weet ik niet zeker wie ik nog zou moeten aanspreken?
Koerierdienst omdat zij te lui zijn om het pakket persoonlijk aan mij af te leveren?
Buurvrouw die zomaar pakketten in mijn naam ontvangt en handtekeningen aflevert die ik zou moeten geven.
Politie klacht wegens diefstal indienen?
Frustrerende zaak dit allemaal....
Ofwel reageert de winkelier positief en erkent hij een mogelijke fout en neemt hij zelf contact op met zijn vervoerder ofwel zal U de winkelier zelf in gebreke dienen te stellen en aanmanen de bestelling 100% uit te voeren. Het feit dat de koerierdienst welke normaliter in opdracht van de winkelier werkt (tenzij U afzonderlijke afspraken heeft waarbij de koerierdienst door Uzelf is besteld?), dient zijn opdracht JUIST uit te voeren en dus aan U te leveren. Het leveren aan derden duidt op een mogelijk risico waarvoor hij zelf moet voor instaan.
Zonder antwoord van de NL-winkelier moet U aangetekend in gebreke stellen en aanmanen het missend stuk te leveren.
In geval U zonder reacties bent, kan U beroep doen op "grensoverschrijdende vorderingen". Informeer hier:
http://www.eccbelgie.be/kopen-in-europa-s10911.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Als U met een kredietkaart betaald heeft, dient U onmiddellijk de instelling te verwittigen om een "charge-back"-procedure in te stellen. Zoek verder op deze site naar "charge back" (boven rechts op dit blad met "geavanceerd zoeken").
Justiceseeker