Klant vraagt op voorhand naar verzekering en daarma..klacht

ThomasFlavia
Topic Starter
Berichten: 6

Klant vraagt op voorhand naar verzekering en daarma..klacht

#1 , 28 jun 2011 22:03

Hallo,

Ik heb onlangs een zetelreiniging uitgevoerd. Voordat de afspraak gemaakt was vroeg de persoon of wij een verzekering hebben. Dit vond ik sowieso al een vreemde vraag (en stelde mij meteen de vraag, waar is die op uit). Uiteindelijk heb ik bij de persoon een zetelreiniging uitgevoerd en de klant komt met een klacht. Volgens hem is er schade aan zijn zetel, volgens mij staan de vezels van zijn stoffering een andere kant op waardoor dit schade lijkt. Het gaat om een zetel van 10 jaar oud die zo vuil was de er zeer intensief gereinigd moest worden wat veroorzaakt heeft dat de vezels de "verkeerde kant" op staan. Nu heb ik het idee dat hij een voordeel wilt behalen, zeker omdat hij op voorhand naar een verzekering vroeg. Daarnaast vraagt hij in de mail waarin zijn klacht staat, naar onze verzekeraar en polisnummer.

Ik vind dit compleet raar (als ik hem een schadevergoeding zou bieden, ben ik degen die verder met mijn verzekering contact opneem om te zien of deze tussen komt in de vergoeding), dit los van het feit of het daadwerkelijk om schade gaat. Op basis van mijn professionaliteit, was de zetel ook dusdanig vuil dat dit een mogelijk risico was van de reiniging.

Ik heb sterke vermoedens dat deze persoon uit is op een nieuwe zetel of op een gratis reiniging. Naar mijn idee is het ten eerste geen schade en is zijn zetel er alleen maar op voor uit gegaan (en dus meer waard geworden door de reiniging) en wil hij zich onrechtmatig verrijken.

Wat kan ik het beste doen? Zijn klacht weerleggen en kijken welke kant hij op gaat? Sowieso ben ik niet van plan mijn polisnummer door te geven, is dit juist?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3133
Locatie: st-niklaas

#2 , 28 jun 2011 23:40

als hij beweerd dat door uw toedoen de zetel beschadigd is geraakt, zal hij dit moeten bewijzen

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jun 2011 09:43

Inderdaad zeer vreemd dat hij eerst naar die verzekering vraagt. Als ik het goed begrijp vraagt hij dus enkel het polisnummer van uw verzekering? Dus niet naar een schadevergoeding rechtstreeks bij u?

Wat indien je nu eens op voorhand naar je verzekering belt, daar het hele verhaal doet, en vervolgens alsnog het polisnummmer naar de "klant" stuurt. Als de "klant" dan contact opneemt met uw verzekering, weten ze daar dat het op zijn minst verdacht is, en kan uw verzekeraar de "klant" vriendelijk inlichten dat poging tot oplichting van een verzekeraar, strafbaar is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 jun 2011 14:41

Als de klant je in gebreke stelt omdat je een fout zou begaan hebben moet je die ingebrekestelling aan je verzekeringsmaatschappij overmaken.

Aan de klant laat je weten dat je het dossier overmaakt aan de verzekeringsmaatschappij en dat deze hem zal contacteren.

Je moet het polisnummer niet aan de klant geven.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 jun 2011 15:44

Je moet het polisnummer niet aan de klant geven.
Ik bekijk het zo: de "klant" contacteert WEL rechtstreeks de verzekeringsmaatschappij, en wordt door de verzekeringsmaatschappij vriendelijk doch professioneel afgescheept. Op die manier zal de "klant" misschien inzien dat hij niet goed bezig is, en is de topic starter meteen van de last af ook...

Maar inderdaad, de topic starter is uiteraard helemaal niet verplicht om dit polisnummer door te geven als hij dit niet wenst.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 29 jun 2011 19:43

Als de "benadeelde" verdere stappen wenst te nemen zal hij zelf het initiatief dienen te nemen en niet lui vanuit de gereinigde zetel verwachten dat een ander zijn werk ook nog eens voor hem doet. Laat hem maar een ingebrekestelling zenden met een eventuele schadeclaim. Deze maakt u danover aan uw verzekering met hierbij een verslagje van de gebeurtenissen...

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#7 , 29 jun 2011 21:25

Mijn neus zegt gewoon: ge zijt gejost
ik heb er natuurlijk geen enkel bewijs voor dat het zo is maar een typke dat op voorhand vraagt naar uw verzekering en polisnummer ?
Strange very strange.
Ik durf er mijn hoofd op verwedden dat de volgende vraag een nieuwe zetel zal zijn.
Heeft klant dit betaald en heb je geen ontvangst bewijs gegeven, spreek dan alles in de mail tegen en laat hem het bewijs leveren. Dan is hij eens
gejost. Heeft klant nog niet betaald ? Wat had je dan verwacht. Hier zit een geurtje aan. Dat voel je zo aan uwe groten teen
Stuur anders eens een 1 % ploegje naar daar. Die lossen dat altijd heel correct op tegen democratische prijzen.




P.S. ja ik kijk naar Duizend Zonnen
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

ThomasFlavia
Topic Starter
Berichten: 6

#8 , 01 jul 2011 20:48

Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben voorlopig niet direct ingegaan op z'n vraag van polisnummer etc, eveneens niet op de klacht, het enige wat ik heb gevraagd is een foto van de gehele zetel, dat is nu 4 dagen geleden, en sindsdien geen antwoord meer, hij zal door hebben gehad (hoop ik) dat het niet gaat werken op de manier zoals hij het heeft aangepakt . Helaas is het op factuur, dus ik moet nog zien of hij gaat betalen......en de 1% ploeg staat al klaar.

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#9 , 02 jul 2011 23:13

Factuur ....welke voorwaarden staan daarop inzake klacht.
Heeft hij de zetel gekeurd bij ontvangst,
Heeft hij afgetekend voor ontvangst
Was de door hem aangehaalde schade direct zichtbaar?

ThomasFlavia
Topic Starter
Berichten: 6

#10 , 03 jul 2011 16:40

Ik heb op de factuur helaas geen verwijzingen naar klachtenafhandelingsprocedure staan, eveneens op de website niet.
Hij heeft zijn klacht al kenbaar gemaakt op de afgetekende bestelbon....
klant heeft vandaag meer foto's gestuurd en nogmaals":

Kan u me dringend de naam van uw verzekeringsmaatschappij doorsturen alsook het polisnummer aub?

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#11 , 03 jul 2011 21:02

zie antwoord van scorpioen .... de doorgestuurde foto's kloppen die met de door u vastgestelde werkelijkheid?
Wat was de kostprijs van de behandeling en de waarde van een zetel van 10 jaar oud.

ThomasFlavia
Topic Starter
Berichten: 6

#12 , 04 jul 2011 23:46

Kostprijs behandeling 310 excl BTW, waarde van de zetel, zal ik moeten inschatten, maar stel dat de zetel een zetel was van 3000 euro, dan zal die na 10 jaar nog een restwaarde hebben van zo ongeveer de prijs van de behandeling? Naar mijn idee zijn de plekken die hij aangeeft op de foto meer dan ik geconstateerd heb direct na de reiniging (misschien dat een aantal al aanwezig waren en volledig zichtbaar werden na de reiniging?

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#13 , 07 jul 2011 19:18

een zeterl van 10 jaar met vlekken op zal waarschijnlijk de waarde hebben van een stortkost. Klant zou u dus eigenlijk moeten xtra betalen
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”