Problemen standard gateway

Fore
Topic Starter

Problemen standard gateway

#1 , 28 jun 2011 19:40

Dit is waarschijnlijk het meest ongeschikte forum, maar ik vermoed dat op dit forum ook ICT mensen opzitten.

Ik heb een probleem met de router

Situatie:

2 Pc verbonden met een router (via UTP kabel) die verbonden is met de modem.

Probleem:

Ik heb regelmatig geen internet of extreem traag internet, terwijl de andere pc wel internet heeft, zonder enige problemen.

bij het netwerk overzicht had ik 5 minuten geleden dit:

PC 1 ---------------------- Onbekend---------------Router---------------gateway------------internet
PC 2----------------------------------------------------|

momenteel heb ik:
PC 1---------------Onbekend------------------PC 2---------------gateway----------------Internet

Toen ik geen internet had:

PC 1------------------------switch--------------------------router------------gateway---------------xxxxx----------internet
PC 2-----------------------------------------------------------|

Dus ik als PC 1 had geen internet, terwijl PC 2 volledig geen problemen had. Verder is er ook nergens een switch geplaatst

Wat het nog leuker maakt: een Peer 2 peer programma dat ik opzette, kon gewoon verder een bestand binnen halen zonder probleem.
Maar via IE, nog firefox geen internet en volgens MSN was de standard gateway ofline

Iemand die hier raad mee heeft?

EDIT:

Momenteel heb ik volgende setup:

PC 1 ----------------------------------------------|
PC 2---------------------------------------------router--------------modem
Laatst gewijzigd door Fore op 28 jun 2011 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jun 2011 19:49

Stel uw vraag nog eens op http://www.abforum.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijna zeker dat je onmiddellijk een antwoord en een oplossing hebt voor uw probleem.

Fore
Topic Starter

#3 , 28 jun 2011 19:51

Gek, deze website blijft het doen, terwijl ik je link niet kan openen oO

EDIT: kan geen enkel andere website meer openen, enkel youtube en JF werken nog, omdat deze nog open stonden

Reclame

mava105

#4 , 28 jun 2011 19:52

Bij mij lukt het wel. Probeer eens via GOOGLE binnen te raken.

Fore
Topic Starter

#5 , 28 jun 2011 19:53

google doet het ook niet meer :p

EDIT: alles doet het weer zoals normaal
EDIT2: het is weer om zeep (2 minuten later)
EDIT3: bericht geplaatst op ABforum, eens zien wat er uit de bus komt....
Laatst gewijzigd door Fore op 28 jun 2011 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

mava105

#6 , 28 jun 2011 20:15

Stuur eens een postduif. :lol: :lol: :lol:

Vandebos

#7 , 28 jun 2011 22:26

Hmmm resest je modem en router eens (een router is een vorm van switch...)

Alle kabels loskoppelen inclusief stroom, 2-3 minuutjes wachten en dan alles terug inschakelen. Ondertussen op beide pc's eens via het configuratiescherm de netwerkkaart deactiveren en opnieuw activeren.

Fore
Topic Starter

#8 , 28 jun 2011 22:54

Ik zet regelmatig de stroom af van de router en modem, dit leidt vaal tot niets.

Volgens mij is er gewoon een foute instelling in de router. Alhoewel deze zou moeten draaien op standaard instellingen.

Maar waarom gaat die eerst door onbekend en dan naar de router?

of nog raarder, eerst via pc 2 en zo naar de router...

Vandebos

#9 , 28 jun 2011 22:58

Hard rest van de router uitvoeren meestal is dat een ingezonken knopje een aantal seconden ingedrukt houden. Wat ook kan is dat je pc in win7 draait met een netwerkdriver voor vista... Dat werkt wel maar met problemen. Altijd nuttig eens op de site van de netwerkkaart of MB te gaan snuisteren of er geen meer recente driver beschikbaar is.

roharro
Juridisch actief: Ja

#10 , 28 jun 2011 23:07

Ik denk hier een probleem (conflict) in te herkennen ivm het toekennen van ip adressen (LAN side).

Kijk na of:

- router automatisch ip adressen toekent
- op geen enkele pc een vast ip adres is ingesteld
- de optie "nooit verbinding maken" is aangevinkt op BEIDE pc's
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

lucgescheiden

#11 , 11 aug 2011 03:33

voor de leek: biedt het herstarten van de betrokken apparaten wellicht de simpelste oplossing.
lees: PC herstarten
of ROUTER gewoon 15 tellen uit het stopcontact trekken + PC herstarten
Blijven de problemen optreden: kabel van de betrokken pc naar router checken en/of eventueel vervangen.
Een conflict van IP-adressen wordt normaliter door windows XP- gemeld, bij opstarten van de O.S.
U kan de door de ROUTER uitgedeelde adressen checken door het netwerkadres van uw router (=standaard gateway) in de
je browser in te brengen (u surft daarmee naar de web-interface van uw ROUTER)
(neem de handleiding van uw router erbij, waarin het std-paswoord staat vermeld)
check vervolgens de status van uw ROUTER, u vindt er normaliter de namen van de pc's + het toegekende netwerkadres
U kan de ROUTER via dezelfde weg ook warm-resetten via het REBOOT-commando.

Krijgt u er helemaal geen leven meer in, laat je maar een berichtje in PB via je tweede pc, dan laat ik je eens werken met
PING, IPCONFIG, TRACERT, NSLOOKUP, NBTSTAT, ... allen te vinden in uw folder \windows\system32
Indien genoeg belangstellenden ben ik steeds bereid om: samen eens de 'network essentials' door te nemen ;-)
Handige documenten voor Personenrecht

float
Juridisch actief: Ja

#12 , 11 aug 2011 10:12

Je moet alleen maar 'cmd' typen in windows 7 zoek venstertje bij start en dan kan je die commando's uitvoeren in het dos-venster.

lucgescheiden

#13 , 11 aug 2011 19:35

klopt is zelfde als in xp, in eerdere windows-versies COMMAND voluit geschreven.
Handige documenten voor Personenrecht

Fore
Topic Starter

#14 , 11 aug 2011 20:19

het probleem lag blijkbaar aan mijn P2P-programma. hoe of waarom, geen idee. Maar het beïnvloede het volledig netwerk..

Terug naar “Praat café”