Dus als er in een verzekeringspolis in de kleine lettertjes zou staan : 'u heeft blauwe ogen, dan betalen wij niet', en je ondertekent dit, dan is dit wettig?
Uiteraard niet, het moet nog redelijk zijn. Trouwens wat je voorbeeld betreft zou dat al onmiddellijk tot een gerechtszaak leiden wegens discriminatie.
Een oorzakelijk verband kan er eventueel wel in bestaan dat hij misschien sneller over de schreef zou zijn gegaan dan wanneer hij volledig nuchter zou zijn geweest.
Is ook BS; trouwens vraag ik me hier af waar het bewijs van enige
actie is ? Hoe word bewezen dat uw schoonbroer wel degelijk een duwtje gegeven heeft ? Omdat die andere (permanent uit de maatschappij en in een instelling te plaatsen oermens IMHO) anders wel niet met zijn glas zou gegooid hebben zeker ? Houd geen steek !
Natuurlijk had die jongen ook niet de bedoeling om zo zwaar te verwonden, maar als je met een glas gooit, da's iets anders dan met een pingpongballeke eh.
Individu dat zich niet kan beheersen, overreageert, en iets dat elke normale mens gebruikt om zijn dorst te lessen, als wapen gaat gebruiken. Het soort mensen dus dat men zelfs geen bestek mag geven in een restaurant. Dat zijn vechtersbaasjes die in een dwangbuis moeten gestoken worden. U hebt aanleg voor het Stockholm syndroom als u de daden van zo'n idividu minimaliseert.
Ik vraag het maar want als ze alleen komen te staan, die ingerepen aan zijn oog is pure microchirurgie die door de beste artsen van België wordt gedaan. Peperduur dus. Als je dan geen hospitalisatie hebt ...
Ik wens hem trouwens het beste toe
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard