diefstal tussen echtgenoten bestaat niet

lucgescheiden

Re: diefstal tussen echtgenoten bestaat niet

#16 , 21 jun 2011 01:07

Dumpie in een echtscheiding zijn de enige winnaars de advokaten die betaald worden om deze heisa op te kloppen.

Wanneer uw ex een beroepsprocedure wilt betalen terwijl hij schuldbemiddeling zit, dan gaat hij hiermede de rechtbank aanvallen die u dit recht toekende.
Daar waar de rechtbank deze toekenning zal verantwoord hebben (althans een verplichting sinds 2010).
Het is dan voldoende dat u de argumenten, die de rechtbank opgaf voor hun toewijzing, kan bevstigen en versterken door stavingstukken aan te brengen.
De gerechtskosten inzake de beroepsprocedure kan u, volgens mij, aan hem laten gevallen, de vermindering van het onderhoudsgeld door ereloon en provicie eveneens.
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dumpie
Topic Starter

#17 , 21 jun 2011 12:08

De uitspraak van de rechter in kortgeding was klaar en duidelijk.Het gaat hier om voorlopig onderhoudsgeld tot met de scheiding.
De rechter was van mening dat wie schuld heeft hier niets ter zake doet,het gaat hier op solidariteit in het gezin.
Het staat zo in de uitspraak.
Gisteravond nog eens nagekeken,er is ook een brief van zijn advocaat van april waarin deze zegt :mijn client zal me tegen deze datum laten weten of hij in hoger beroep gaat of niet.In april zijn ze dus niet in beroep gegaan.
Nu blijkt duidelijk dat hij eerst in collectieve is gegaan en dan pas in hoger beroep.
Zo ontloopt hij de gerechtskosten en advocaatkosten,met als gevolg als ik win ik maar het minimum van de rechtsplegingsvergoeding kan krijgen.Tenzij de rechter anders oordeelt.
Ik denk dat ik misschien nu best het tergend en roekeloos karakter van deze procedure probeer in tebrengen.
Heb gisteravond via google ook nog iets gevonden...de naam ontgaat me even....waarbij de rechter ook kan oordelen dat ik wel de volledige rechtsplegings vergoeding kan krijgen

dumpie
Topic Starter

#18 , 21 jun 2011 12:37

Voor alle duidelijkheid:Iemand die in collectieve zit moet geen of bijna geen gerechtskosten meer betalen.
Ook de advocaatkosten vallen weg of bijna zo goed als aangezien zij nog enkel met een pro deo werken.
Gevolg ....de winnende tegenpartij kan maar het minimaal van de rechtsplegings vergoeding krijgen.
Resultaat: Wanneer je in collectieve zit heb je heel wat meer armslag om te procederen,de kosten hiervan vallen toch weg.

Reclame

HKKK

#19 , 05 jul 2011 18:18

Dumpie,
Dit klinkt me zo bekend in de oren. Bij ons gaat het er ook zo aan toe. Het is frustrerend en weegt zwaar door. Mijn ex heeft ondertussen al vervreemd: een oldtimer, 4 trailers en een autotrailer. Al het paardenmateriaal, gerief om elektriciteit op de wei te zetten enz enz...
En wat bij ons nog erger is. Hij bezit over alle documenten en sleutels. Ik zal er dus rekening moeten mee houden dat ik daar nooit nog iets van terugzie. Maar ik heb wel klacht diefstal neergelegd. Hij beweert formeel dat hij alleen enkele trailers meegenomen heeft en me na de scheiding zal zeggen waar ze staan. Al de rest ontkent hij op papier. Dat was voor mij de aanleiding om toch klacht in te dienen en ze hebben PV opgesteld. Temeer omdat ik 1 van de trailers op het terrein van een bekende heb zien staan. Wat ze er nu mee doen, is natuurlijk een groot vraagteken.
Het is vermoeiend allemaal.
Ik woon nog in het huis, maar verhuis binnenkort. En ik ben bang om zelfs maar een stoel mee te nemen zonder zijn medeweten. Maar blijkbaar moet ik me nergens zorgen over maken dus...

lucgescheiden

#20 , 05 jul 2011 18:47

Euh.....
ik zou dan toch maar voor kiezen om een boedel-inventaris te laten opmaken voor vertrek.
Handige documenten voor Personenrecht

dumpie
Topic Starter

#21 , 06 jul 2011 21:02

Wel HKKK
Dit heb ik ook allemaal meegemaakt en maak ik nu nog mee. Je staat er gewoon machteloos tegenover. Ondertussen heeft mijn echtgenoot op het politiebureel al enkele zaken toegegeven die hij wel zou meehebben.1 paard is hij terug komen dumpen en heeft het met schriftvervalsing op mijn naam laten zetten.Nadien kreeg ik een brief van zijn advocaat dat hij het paard op mijn naam heeft laten zetten maar wel met behoud van rechten.De documenten en al de toebehoren van het paard heeft hij nog in zijn bezit maar zegt dat hij mij dit allemaal heeft overhandigd.Normaal moest hij dit ook laten weten aan de schuldbemiddelaar maar dat is ook niet gebeurd.Ik probeer nu een onderhoud te krijgen met zijn schuldbemiddelaar maar deze reageerd niet op mijn mails of brieven.Hoe ik dit verder kan aanklagen weet ik ook niet.Mijn advocaat wil dit niet doen.Zij zegt dat ze dit niet kan doen omdat ze mijn scheiding regelt en ze zelf ook als schuldbemiddelaar werkt.Sinds mijn echtgenoot in CSR gegaan is houd hij er een heel hoge levenstijl op na,ik versta dit dus ook niet aangezien ik hier in andere topics lees dat wie in CSR is de broeksriem moet aantrekken voor een paar jaren.Blijkbaar kan ik enkel maar machteloos toekijken met de bewijzen in handen en worden deze personen extra beschermd.

Terug naar “Echtscheiding”