Pas verhuisd, terug vertrekken

ramsess
Topic Starter

Pas verhuisd, terug vertrekken

#1 , 18 jun 2011 16:25

hallo, ik heb een paar vragen. Zal even de situatie schetsen. Wij zijn pas verhuisd naar een appartement dat voorheen gehuurd was door een oom van mijn vriendin, ik heb alles geregeld ivm electriciteit, pidpa, telenet, etc om het op onze naam te zetten. Nu hadden we met de huisbaas afgesproken dat ik met de huurwaarborg naar de bank zou gaan op woensdag. Woensdag komt hij dus naar ons maar door omstandigheden hadden we de borg van de vorige woning pas donderdag. Maar het geld van de huur hadden we cash in huis maar hij moest alles hebben. Hij reageert furieus en neemt er geen genoegen mee dat dit de volgende dag geregeld kon worden, ondertussen wonen we er bijna 2 weken omdat hij eerst een papier moest hebben dat die oom de woning niet meer wilde huren omdat die in het ziekenhuis ligt. Hij maakte een scene en zei dat we er nu vrijdag om 18 u uit moeten. We hebben geen contract ondertekend maar alles was mondeling overeengekomen. Hij wilt geen huur aannemen en moesten maken dat we weg waren!! Wat zijn onze rechten hier eigenlijk?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pukje

#2 , 18 jun 2011 18:25

is huurcontract oom vriendin voor 2 weken werkelijk beeindigd?
ben je voor twee weken officieel in de woning ingetrokken zonder verzet verhuurder
en weet de verhuurder dat je ingetrokken bent ?
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jun 2011 19:33

Is er een contract getekend?
lees ook deze link
http://www.just.fgov.be/img_publications/pdf/21.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

PS alleen cash betalen tegen ontvangstbewijs.
De huurwaarborg stort U bij de bank op een speciale rekening die de huisbaar daar ook kan gaan ondertekenen.
Aantal maanden 2

Maar is zoals reeds gezegd contract met oom opgezegd of komen jullie in de plaats en is de borg van uw oom + de intrest reeds terugbetaald en is er ene plaatsbeschrijving gebeurd???

Reclame

ramsess
Topic Starter

#4 , 19 jun 2011 17:21

de oom heeft een papier getekend dat het app aan iemand anders verhuurd mag worden, de huisbaas vond het goed dat we erin kwamen en we zouden normaal gezien vorige week het contract en de borg geregeld hebben en draait hij volledig om. Hij is totaal onredelijk en dit terwijl we van hem de sleutels hebben gekregen...

ramsess
Topic Starter

#5 , 20 jun 2011 11:52

nu heb ik juist gehoord dat hij met een uitzettingsbevel komt, kan dit zomaar?

Fore

#6 , 20 jun 2011 11:55

is er een rechtzaak bij de vrederechter geweest?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

ramsess
Topic Starter

#7 , 20 jun 2011 12:35

nee hoor

Fore

#8 , 20 jun 2011 12:36

uitzetting kan enkel door een vrederechter (d8 ik)
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Vandebos

#9 , 20 jun 2011 14:28

Gebruik maken van art 1bis huurwetgeving?
Art. 1bis. <Ingevoegd bij W 2007-04-26/64, art. 2; Inwerkingtreding : 15-06-2007> Van elke huurovereenkomst die onder toepassing van deze afdeling valt en die betrekking heeft op de hoofdverblijfplaats van de huurder moet een geschrift worden opgesteld, dat afgezien van alle andere nadere regels, het volgende moet inhouden : de identiteit van alle contracterende partijen, de begindatum van de overeenkomst, de aanwijzing van alle ruimtes en gedeelten van het gebouw die het voorwerp van de verhuur zijn en het bedrag van de huur.
De meest gerede contracterende partij kan bij gebreke van uitvoering binnen acht dagen na een ingebrekestelling die betekend wordt bij een ter postaangetekende brief of bij deurwaardersexploot, de andere partij in voorkomend geval via gerechtelijke weg verplichten om een schriftelijke overeenkomst op te stellen, te vervolledigen of te ondertekenen overeenkomstig het eerste lid en indien nodig verzoeken dat het vonnis de waarde zou hebben van een schriftelijke huurovereenkomst.
Een voorafgaande mondelinge overeenkomst tussen de partijen perkt de bevoegdheid van de rechter in.
Onverminderd het tweede en derde lid blijven de vóór de inwerkingtreding van dit artikel mondeling gesloten huurovereenkomsten onder de toepassing vallen van deze afdeling.

Terug naar “Huren”