Afschaf onderhoudsgeld

Iscuf
Topic Starter

Afschaf onderhoudsgeld

#1 , 23 feb 2007 17:41

Korte schets.

Getrouwd in 1992, gescheiden in 1998 met EOT, 1 kind (toen 3jaar) met onderhoudsgeld en 1 weekend bezoekrecht om de 14 dagen.
Na verschillende problemen met afhalen dochter en communicatie ex, ben ik rond 2002 gestopt met mijn dochter op te halen.
Ik zie ze nog enkele malen per jaar bij mijn ouders.

Vragen:
Kan het onderhoudsgeld afgeschaft worden, in de huidige situatie.
Als ik het bezoekrecht terug wil opnemen, hoe start ik dit terug op?
Moet ik alleen instaan voor het ophalen en terug brengen van mijn dochter? afstand ongeveer 120 km enkel.

Reeds bedankt voor het lezen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
robert

#2 , 23 feb 2007 19:23

Zorg maar snel dat de onderhoudstoelage betaald wordt. Zoniet mag u weldra de achterstallige onderhoudstoelagen betalen plus de kosten van een deurwaarder.

Heye

#3 , 23 feb 2007 23:10

Beste,

Bezoekrecht heb je, bezoekplicht niet, in over??nkomst kan je met je ex een regeling treffen om dit terug op te nemen.Als de afstand te veel is spreek dan af in het midden van het traject (60km voor U - 60km voor ex)
Wat het onderhoudsgeld betreft, t'is voor uw dochtertje, denk na en betaal.
Je mag het mij niet kwalijk nemen maar voor mijn dochter, zou ik werkelijk alles doen.

Een mooi voorbeeld van het niet betalen van onderhoudsgeld :

http://www.f4j.be/video/alimentatie1.wmv
http://www.f4j.be/video/alimentatie2.wmv

Neem een kijkje.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Reclame

citroentje

#4 , 24 feb 2007 14:43

Het is zo als ze hierboven zeggen bezoekrecht is geen verplichting allementatie wel.
Mijn vriend is ook gescheiden scheiding uitgesproken in 2000,2 kinderen.nu zijn ze 16 en 14 jaar.
In de tijd stond er in de scheidingsakte dat de ex parters elk moest zorgen dat de kinderen bij haar en bij hem waren gebracht.In 2003 verhuisde me vriend zo een 180 km van bij haar vandaan dus vroeger was de afstand 20 km nu 180 km,omdat ze oud genoeg zijn nemen ze elke vrijdag de trein tot bij ons en de zondag terug dat doen ze nu al een kleine drie jaar.Wij wilde ook dat ze de helft in de treinkosten deed stond zo vermeld in de akte (elk zorgt dat ze bij de ex partners geraken)maar zij weigerde nu moet zeggen elke maand is dat 50 euro voor ons,het is zo ver gekomen dat ze naar het vredegerecht ging om ons te doen verplichten om die kosten zelf te betalen zij zij tegen ons je moet maar niet zo ver gaan wonen.Wat is het antwoord van het vredegerecht wel ze heeft gelijk gekregen die onkosten voor het brengen van de kinderen was bedoelt rond de omgeving van waar ze woont,dus kort gezegt wij worden gestraft door ons verhuis terwijl zij ons leven een hel maakte,puur uit jaloersheid.
Dus waar is u akte opgemaakt en was er een redelijke afstand tussen jullie woning.
Zoiets moet ook in de akte staan bij mij scheiding staat het er in ik woon in w-vl hij in limb wel bij mij is het opgemaakt dat we elk de helft van de rit doen dus ik breng hij kom ze halen in normale omstandigheden maar hij kijk al 4 jaar naar ze dochter niet meer om.
Maar in u plaats betaal vlug die allementatie wat niet betalen ben je in fout en kan je duur te komen staan

Terug naar “Echtscheiding”