Mijn voertuig werd in februari 2011 naar de dealer gebracht voor een kleine herstelling.
Elke avonds worden alle auto's van klanten binnengereden in de electronisch en mechanisch beveiligde werklpaats.
Ondanks dat werd daar na inbraak ('s nachts) mijn auto (18900 betaald in oktober 2010) ontveemd en 2 dagen later totaal gestript en (voor hetgeen er van overbleef) beschadigd total loss teruggevonden IN het kanaal (in Brussel).
IKzelf heb de takel en bergingsfactuur (500 euro na 1 week na de feiten) moeten betalen om het wrak terug te krijgen(!!), anders liep de factuur van staangeld dagelijks op met 25,00 euro.
De aansprakelijkheid voor deze diefstal ligt ongetwijfeld bij de garagehouder.
Deze laat me nu van het kastje naar de muur gaan: de expert plakt er een werkelijk ridicuul bedrag op als "waarde".(10 000)
Een door mij aangestelde tegenexpert kon deze eerste zelfs niet laten wijken van dat vooropgesteld bedrag dat "ontegensprekelijk zeker geen reële vervangwaarde(16 000) is" dixit tegenexpert.
Nu bijna 4 maanden later geeft NIEMAND meer thuis...
Ik heb ter goeder trouw mijn auto achtergelaten ter herstelling en moet het nu zonder auto én centen stellen...
De garagehouder werd reeds in gebreke gesteld voor de geleden schade.
Wat nu??
Hoeveel is de interest verschuldigd op de 'openstaande' bedragen in zulk geval?
Is er ergens een geschillencommissie in (auto)verzekeringen?