Nog verantwoordelijk ?

papee
Topic Starter

Nog verantwoordelijk ?

#1 , 09 jun 2011 23:01

Via een makelaar hebben we onze BVBA - een broodjeszaak overgegeven. De nieuwe eigenaar krijgt 14 dagen na heropening controle, van wie : ?, en er blijkt een heleboel niet in orde. Wat weten we niet. De zaak werd overgenomen in de staat dat het zich bevond. Nieuwe eigenaar heeft al veranderingen aangebracht. We hebben de zaak 1 jaar gerund zonder problemen. Nu dreigt deze persoon ons een geding aan te spannen. Zorgen maken, afwachten of al een advocaat raadplegen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
papee
Topic Starter

#2 , 09 jun 2011 23:03

Verbetering we runden de zaak 10 jaar, met de nodige controles en zonder problemen.

bartvdv

#3 , 10 jun 2011 08:53

Het lijkt mij toch de taak van de overnemer om er voor te zorgen dat alles technisch en documentgewijs in orde is vooraleer te openen. En zich vooral goed te informeren. Hij heeft de kans gehad de zaak te bekijken - boekhoudkundig/technisch. Het feit dat hij dingen over het hoofd heeft gezien is zijn probleem. Hij zou een rechtzaak kunnen aanspannen (iedereen kan dat) maar ik zou me verder niet te veel zorgen maken. Ik zou de man wel van antwoord dienen.

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jun 2011 11:37

Het is een BVBA dus je heeft al de aandelen verkocht, dan hebben jullie er niks meer met te zien daar de BVBA nu verantwoordelijk is, want dit is de rechtspersoon en de overnemer zal wel de zaakvoerder nu zijn die men kan verantwoordelijk stellen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

papee
Topic Starter

#5 , 11 jun 2011 06:44

Bedankt voor de snelle reaktie !

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”