jarenlang ziekenfonds - niet ziek - facebook

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: jarenlang ziekenfonds - niet ziek - facebook

#31 , 09 jun 2011 12:06

Ik denk dat je verkeerdelijk reageert . Want de topicopstarter heet Loria en ik Lori.
Oops, mijn excuses. Inderdaad te snel gereageerd.

(Het is nu wel duidelijk dat ik enige jaloesie vermoed bij de topic starter Loria ;-).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lori

#32 , 09 jun 2011 12:07

Als ik het verhaal van Lori lees, vind ik het vreselijk dat zij niet de hulp krijg die ze nodig heeft en waarvoor ik met plezier belastingen zou betalen, maar de persoon die ik ken, profiteert en daar zijn anderen het slachtoffer van.
Vaak zijn het ook de rijksten die zeggen: zolang je maar een dak boven je hoofd hebt, maar owee als ze zelf hun luxewagen of luxevilla zouden moeten inleveren.
Ik twijfel ook niet aan uw verhaal en geloof ook dat vele profiteren . Komt ten koste van anderen zieken die meer zouden kunnen krijgen ,komt ten kosten van mensen die werken en hun pree maar kleiner en kleiner zie worden omdat ze moeten afdragen voor iets wat niet hoeft .Er zijn mensen met zo'n zeldzame ziektes die de ziekenkas niet willen vergoeden omdat het over zulk klein percent van de bevolking gaat en ze daar geen terugbetaling voor willen doorvoeren terwijl hun kosten wel degelijk oplopen . Misschien moet maar eens werk gemaakt worden van meldingen , een onderzoek kan eventueel aantonen of er bedrog in spel zit . Er zijn er genoeg die vloeren gaan leggen bij familie terwijl ze invalide of ergens werken in zwart terwijl ze werkloos zijn . Erg als je zoiets wil aankaarten ,zoveel negatieve respons krijgt !

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#33 , 09 jun 2011 12:11

Vaak zijn het ook de rijksten die zeggen: zolang je maar een dak boven je hoofd hebt, maar owee als ze zelf hun luxewagen of luxevilla zouden moeten inleveren.
Héél vaak zijn het de meest bescheiden mensen die tevreden zijn met wat ze hebben. Ikzelf huur een niet al te groot huisje, rij met een kleine wagen, en kan me niet permitteren om luxueuze excessen te hebben. Maar ik heb een job, ben gezond, kom op zich niets te kort, en ben tevreden. OK, ik erger me ook soms aan de manier waarop mijn belastingsgeld door ramen en deuren gegooid wordt, maar ben van mening dat hier globaal door de overheid moet op gereageerd worden. Niet door individuen te viseren. Als je dus op iemand moet kwaat zijn voor dit misbruik, is het op de politiekers die dit misbruik toelaten, niet op diegenen die er mis/gebruik van maken. Als ik zelf ergens een centje meer kan binnenkrijgen op een "legale" manier, zal ik het ook niet laten, ook al heb ik dat extraatje niet echt nodig. Wees eerlijk: wie zou dit niet doen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Creatief

#34 , 09 jun 2011 12:12

@ Loria
Ik volg deze discussie. Het gras lijkt op een ander altijd groener te zijn. Niet jij hebt te oordelen over de ziektetoestand van de persoon, maar de behandelende artsen (+ arbeidsgeneesheer).
Zelf ben ik enkele keren "doodziek" geweest. Niemand zag iets aan mij of de mogelijkheid bestond er ook in dat mensen dit negeerden. Enkel mijn eigen gezinsleden waren van deze toestanden op de hoogte. Dankzij hun aanmoediging ben ik er telkens doorgesparteld, ja zelf zonder rolstoel. Voor deze laatste heb ik hard moeten vechten om dat te voorkomen.

Jij kan de mensen niet veranderen. Werk aan jezelf. Jaloezie, nijd, het zijn de slechtste eigenschappen waarover een mens kan beschikken.

xena

#35 , 09 jun 2011 12:26

Vaak zijn het ook de rijksten die zeggen: .
vooral "die zeggen" is intressant , het is een kunst om te laten uitschijnen dat je eerlijk bent terwijl je een brutte schoft bent . men zegt altijd een bedorven taart kan je schoon laten uitzien .
ps ;uitspraak is niet voor jou bedoeld hé , wil enkel aangeven dat mensen die zich eerlijk en sympathiek voordoen een groot gevaar kunnen zijn

wat lori betreft das inderdaad erg mischien moet ze eens zelf een vraag stellen met wat meer dossier gegevens mogelijk kan er mischien toch nog iets worden rechtgetrokken ,
hoe en wanneer is het dossier afgesloten ?
(arbeids/verkeers)ongeval in fout/recht ?

Lori

#36 , 09 jun 2011 12:44

hoe en wanneer is het dossier afgesloten ?
(arbeids/verkeers)ongeval in fout/recht ?
Zeer bedankt voor je aanbod maar er is nog weinig aan te doen .

Loria
Topic Starter

#37 , 10 jul 2011 13:38

Nu blijkt de behandeld psychiater van die persoon een goede vriend te zijn van haar vader: heeft ze me zelf gezegd. Die schrijft dingen op waardoor ze op ziekenkas kan blijven, maar als je ziet wat ze allemaal in het dagelijks leven doet: die is beredeneerd, niet ziek!

Vandebos

#38 , 10 jul 2011 15:35

Gestoffeerd verslag indienen bij het Riziv... Dat lijkt me het enige degelijke advies dat kan gegeven worden. Wie weet zorgt het voor een voor referentievonnis tot vaststellingen middels sociale media in België.

Wat verwacht u verder van dit forum?

roharro

#39 , 10 jul 2011 17:53

Nu blijkt de behandeld psychiater van die persoon een goede vriend te zijn van haar vader: heeft ze me zelf gezegd. Die schrijft dingen op waardoor ze op ziekenkas kan blijven, maar als je ziet wat ze allemaal in het dagelijks leven doet: die is beredeneerd, niet ziek!
Mijn dokter en mijn tandarts zijn ook goede vrienden. Vroegere klasgenoten. Daar is niets verkeerd aan!!!
Bliojkbar bent u helderziend: u weet wat de dokter schrijft......
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

westhoek

#40 , 10 jul 2011 19:20

Mijn dokter en mijn tandarts zijn ook goede vrienden. Vroegere klasgenoten. Daar is niets verkeerd aan!!!
Bliojkbar bent u helderziend: u weet wat de dokter schrijft......
Maar verdomd Roharo ! Waarom val je de OP aan ??
Ik geloof dit verhaal, en waarom ? Omdat ik hetzelfde zie in mijn omgeving, omdat er een familielid hetzelfde heeft geprobeerd : en geslaagd !
Je weet goed genoeg dat er wanpraktijken zijn, en dat er dokters, werkgevers, ambtenaren, enzovoorts er lustig aan meewerken. Staat af en toe in de kranten.

En nu willen ze ons nog meer belastingen doen betalen ??

Loria
Topic Starter

#41 , 11 jul 2011 02:21

Heb ook het gevoel dat men mensen voor psychische redenen makkelijker op ziekenkas houden, zeker met het hoge zelfmoordcijfer wil geen enkele arts het risico lopen om iemand dieper de put in te duwen door die persoon aan het werk te zetten.

Deze persoon zit nu op facebook acties op te zetten tegen Bart de Wever en schrijft dingen als: la vie est belle a la mutuelle.
Kan ik ergens anoniem terecht, niet dat ik mezelf niet kenbaar wil maken tov de mutualiteit, maar de persoon om wie het draait, zal wel erg furieus reageren als haar zakgeld van de ziekenkas wegvalt.

WindowsXP

#42 , 11 jul 2011 04:17

Hallo Loria..

Ik begrijp je "pijn" tenvolle want 2 werkende mensen betalen zo'n profiteur hé!!!!Wat ik niet begrijp is ok mss heeft zij een (vriendjes)psychiater die het allemaal wel regelt voor haar qua attesten enzo en daardoor werkt de adviserend geneesheer ook wel mee MAAR.. MAAR MAAR.. de RIZIV steek je echt niet zomaar in het zak en normaal na zoveel tijd invaliditeit kan het niet anders dan dat ze opgeroepen wordt door RIZIV en geloof me.. DAAR SLAAGT ZE ER ECHT NIET DOOR HOOR!!!!

Kende ook zo iemand en die vertelde dat daar 3 artsen zitten die je controleren tot in de detail en daarna ook lichamelijk en 80% van de "zogezegde" zieken worden daar echt wel buitengekieperd hoor geloof me maar!

Eer je er door bent bij de RIZIV moet je al half kreupel lopen bij wijze van spreken dus ik zou toch maar met jouw klacht naar hun gaan of TENMINSTE een mail sturen of hun telefonisch contacteren.

Het klopt allemaal perfect wat je zegt en ik ken ook zo'n mensen die zogezegd "psychisch" jarenlang niet meer kunnen werken terwijl ze volop genieten van hun "extraatje" van de ziekenkas.. .

En wat betreft die scan waar ze depressies mee controleren.. daar is nog niemand mee gecontroleerd en ben zeker dat ze het niet zullen doen vanwege mss de hoge kosten van zo'n toestel.

Dus gewoon de RIZIV contacteren en je bewijzen leveren dat is BESTE dat je kunt doen om die profiteur,die wij als werkende mensen betalen ,te doen stoppen! :evil:

Ps:eig zou er een soort van "kliklijn" moeten komen om profiterende zieken en werklozen te klikken met "vals ziekheid" of "vals werkloosheid"(die bijv. in't zwart gaan werken en van de dop genieten.. ).

Ene kant begrijp ik de mensen hier ECHT NIET dat ze dit maar niet willen geloven aan de ander kant ook weer wel WANT als hun nooit zo'n profiteur in hun omgeving hebben gehad(zelfs als buurman/vrouw ofzo)dan zal het wel moeilijk zijn om het te geloven..

roharro

#43 , 11 jul 2011 18:57

"Ene kant begrijp ik de mensen hier ECHT NIET dat ze dit maar niet willen geloven aan de ander kant ook weer wel WANT als hun nooit zo'n profiteur in hun omgeving hebben gehad(zelfs als buurman/vrouw ofzo)dan zal het wel moeilijk zijn om het te geloven.."

Het is voor mij geen kwestie van geloven of niet-geloven. Ik tracht enkel abjectieve informatie te geven en daar schakel ik inderdaad persoonlijke gevoelens uit.
Juridisch gezien is er niets mis als men een kennis of vriend als dokter neemt. Zijn getuigschriften zijn perfect legaal. Daarnaast is er het medisch geheim. Normaal gezien weet men dus niet aan welke ziekte iemand lijdt. Zeker ingeval van psychische ziektes is dat het geval.

Maar ik wil wel best geloven dat er misbruik bestaat. In de wachtzaal van mijn dokter hangt er zelfs een waarschuwing dat hij namen zal doorgeven van degenen die zonder reden een (vals) attest komen vragen....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos

#44 , 11 jul 2011 19:24

Ik denk dat het tijd is om een slotje op deze discussie te plaatsen het geen bij deze dus gebeurt. Klachten kunnen terecht bij de andere moderator of de webmaster.

Terug naar “Andere”