Bodemattest en voorkooprechten Wallonië?

libra
Topic Starter

Bodemattest en voorkooprechten Wallonië?

#1 , 08 jun 2011 15:15

1. Kan er mij iemand zeggen hoe de regeling (indien toepasselijk) mbt bodemattesten in Wallonië ineen zit?
Is er een bodemattest nodig voor de verkoopakte, en zoja hoe vraag ik dit aan?

2. Wat betreft voorkooprechten: hoe ga ik na of er een voorkooprecht rust op een onroerend goed gelegen in Wallonië?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jan S

#2 , 09 jun 2011 10:54

Ik dacht dat het in Wallonie zo was dat een notaris rechtstreeks toegang heeft tot 'de databank' (vgl met de Vlaamse grond- en informatiebank) waarbij de daarin opgenomen gegevens gelden tot het tegendeel is bewezen (art. 17 Waals bodemdecreet - 05.12.2008). Ik vermoed, maar ben niet zeker, dat er in Wallonie geen specifiek document à la bodemattest moet aangevraagd worden. De raadpleging zal wel verplicht zijn bij iedere verkoopakte alsook het doorgeven van de verkoopshandeling aan de administratie van de 'de databank' (opnieuw cfr. art. 17)

Meer info bij onze mede-forumnaars of een Waalse notaris uiteraard!
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

Reclame

Terug naar “Kopen”