hoeveel kamers

Snoowy
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

hoeveel kamers

#1 , 02 jun 2011 09:12

Kan iemand mij zeggen hoe de wet is over het aantal kamers in een nieuw samengesteld gezin.
Mijn man is bij zijn nieuwe vriendin gaan wonen , zij heeft 2 kinderen in co-ouderschap, mijn man wil ons zoontje 1 weekend om de 14 dagen bij hun hebben. ik weet niks van de leeftijd of geslacht van haar kinderen.
Dit terwijl er maar 2 kamers in het totaal zijn, waarvan er dus al eentje voor mijn man en zijn vriendin is.
Mijn zoontje heeft ook nog autisme spectrum en een ontwikkelingsachterstand.
Bestaat hierover een brochure of waar vind ik iets omtrent de wet hierover.
Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kellytjexxx

#2 , 02 jun 2011 09:14

bij ons was het zo dat mijn ex voor overnachting voor elk kind een aparte kamer moest hebben.

Tattie

#3 , 02 jun 2011 20:28

elk kind een aparte kamer vind ik er een beetje over, als het maar voor 1 keer om de 14 dagen is zou ik tevreden zijn dat meisjes /jongens elk apart kunnen slapen, zijn in uw geval de kinderen van haar ook jongens, zie ik geen probleem met die 1 kamer

Reclame

ovan

#4 , 02 jun 2011 20:34

de wet zegt daar niks over.
Wordt geoordeeld volgens leeftijd en "behoeften" van het kinderen. Maar ik zou daar niet te veel op vertrouwen.
Zet je samen met je man en een vertrouwenspersoon of iemand die ervarng heeft met je zoontjes situatie en maak daar duidelijke afspraken rond. Uiteraard is het belangrijk dat jij een idee krijgt van de situatie waar je zoontje in zal komen. Geen idee hoe oud je zoontje is, maar vanaf een bepaalde leeftijd zal hij ook wel zijn inbreng kunnen brengen.
slaapfaciliteiten zijn ook zeker ondergeschikt als hij maar om de 14 dagen een weekend komt
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Snoowy
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 jun 2011 20:39

Mijn vraag is eigenlijk hoe het bij wet beschreven word.
Liefst een antwoord van iemand die hier iets van afweet of me kan verwijzen naar een wetboek of zo.
Aan een gewoon iemand die haar gedacht geeft heb ik eigenlijk niets.
Natuurlijk iemand die in dezelfde situatie zit of heeft gezeten, zo'n reacties zijn ook welkom.
Bedankt.

roharro
Juridisch actief: Ja

#6 , 02 jun 2011 21:02

Volgens de woonbezettingsnorm mag men in eenn slaapkamer van 15 vierkante meter tot drie personen onderbrengen.

zie: http://www.vob-vzw.be/portals/vob/maili ... normen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

ovan

#7 , 02 jun 2011 21:12

situatie: koppel met 1 gezamekijk kind in studio van 28m2, apparte slaapplaats voor kinderen:
om de 14 dagen weekend en helft vakanties voor 2e kind => was OK
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Terug naar “Echtscheiding”