schade aan gebouw door ex-vrouw. tussenkomst verzekering?

andy666
Topic Starter

schade aan gebouw door ex-vrouw. tussenkomst verzekering?

#1 , 02 jun 2011 07:58

situatie: mijn vrouw en ik zijn bezig aan een echtscheiding (EOT). we zijn de tweede keer verschenen voor de rechtbank op 03 mei dus de scheiding is zo goed als definitief (volgens de rechtbank is de scheiding definitief tss de 3 en 5 weken na de 2e handtekening)
ex-vrouw is verhuisd op 30 november 2010 en ik ben in de woning blijven wonen. (woning staat wel te koop).

eergisteren heeft mijn ex-vrouw hier proberen binnenbreken met als resultaat een kapot rolluik.

de vraag is nu of mijn verzekering deze schade dekt aangezien ze nog steeds mede eigenaar is van de woning en de scheiding mss nog niet 100% definitief is.

in de algemene voorwaarden van Ehtias vind ik het volgende:

Art. 9: beschadiging van onroerende goederen (diefstal, poging tot diefstal en vandalisme)
9.3 wat is niet verzekerd?
- schade toegebracht door of met de medeplichtigheid van een verzekerde of zijn partner.

nu, de verzekering is wel reeds aangepast op mijn naam alleen maar de vraag is of mijn ex-vrouw nu nog aanzie wordt als zijnde mijn partner of niet?

iemand die me hiermee zou kunnen helpen?

alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 02 jun 2011 12:02

Inbraak en toebrengen van schade is moeilijk te rechtvaardigen ... MAAR ... staat er nog materiaal van uw toekomstige ex in het huis? Hebt u de sloten veranderd waardoor zij niet meer binnen kan? Heeft u bij haar vertrek een akkoord met haar gesloten omtrent toegang tot de woning. De woning is uiteindelijk nog deels van haar ... Als ze zonder boe of ba buitengesloten is geweest, zal ze dat zeker aanhalen wanneer u probeert de kosten op haar te verhalen. Ik wil hier niemand beschuldigen, maar alle details zullen belangrijk zijn.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Fore

#3 , 02 jun 2011 12:13

Indien uw ex nog steeds eigenaar is en nog steeds in de woning mag komen (genot van de woning, tenzij anders afgesproken), mag deze bv een ruit breken om zichzelf toegang te verkrijgen. Maar, deze dient dan wel alle schade die aangericht is te vergoeden
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

andy666
Topic Starter

#4 , 02 jun 2011 16:51

Inbraak en toebrengen van schade is moeilijk te rechtvaardigen ... MAAR ... staat er nog materiaal van uw toekomstige ex in het huis? Hebt u de sloten veranderd waardoor zij niet meer binnen kan? Heeft u bij haar vertrek een akkoord met haar gesloten omtrent toegang tot de woning. De woning is uiteindelijk nog deels van haar ... Als ze zonder boe of ba buitengesloten is geweest, zal ze dat zeker aanhalen wanneer u probeert de kosten op haar te verhalen. Ik wil hier niemand beschuldigen, maar alle details zullen belangrijk zijn.

Lenny
er staat geen materiaal meer van mijn ex-vrouw in de woning en de sloten zijn niet veranderd maar ze heeft wel eind vorig jaar al haar sleutels afgegeven. er staat in de akte EOT duidelijk dat ik in de woning blijf wonen en dat mijn ex een nieuwe woonst heeft, dus volgens mij heeft ze dan toch zo maar geen recht om binnen te komen, laat staan binnen te breken.

Fore

#5 , 02 jun 2011 17:24

Kan u bewijzen dat u vrouw dit was? Anders klacht indienen voor poging bij inbraak (bij nacht??, was er iemand anders bij?=bendevorming / dit zij een verzwarende factoren). Anders dient u dit in tegen onbekenden.

U moet zeker zijn dat u een bewijs dat u vrouw heeft dit was. Anders kan u er mee in de problemen komen. Maar zeker klacht indienen tegen onbekenden
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

andy666
Topic Starter

#6 , 02 jun 2011 22:40

Kan u bewijzen dat u vrouw dit was? Anders klacht indienen voor poging bij inbraak (bij nacht??, was er iemand anders bij?=bendevorming / dit zij een verzwarende factoren). Anders dient u dit in tegen onbekenden.

U moet zeker zijn dat u een bewijs dat u vrouw heeft dit was. Anders kan u er mee in de problemen komen. Maar zeker klacht indienen tegen onbekenden

ik heb ze betrapt toen ik thuis kwam en heb dit laten vaststellen door de politie. PV heb ik in mijn bezit!
mijn rolluikplaatser komt morgen sowieso kijken of hij het kan herstellen en anders zal het een nieuw worden :cry:

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 jun 2011 23:30

Of ze uw echtgenote is doet er in feite niet toe ALS in de het vonnis een andere verblijfplaat is toegewezen. Dan MAG ze gewoon niet meer binnen en wordt ze beschouwd volgens de wet als een buitenstaander. Ze kan dus perfect vervolgd worden voor de feiten en is dus eveneens aansprakelijk voor de schade. Het beste is dat ze dat doet om vervolging te voorkomen. Is ze al verhoord door de politie???
Normaal zal haar adres ondertussen ook zijn gewijzigd in bevolkingsregister en dan is er totaal geen probleem.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”