Tono, Provea terug actief...

roharro
Juridisch actief: Ja

Re: Tono, Provea terug actief...

#16 , 30 mei 2011 20:36

dit heb ik van een ander forum gehaald en het bespaard wel alle kosten

Annuleren per e-mail is gratis, eenvoudig en gaat als volgt:

1. Ga naar http://www.webcancel.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Kies jouw taal
3. Voer jouw identificatienummer (dit is het piepklein gedrukt getal onderaan links in de ontvangen brief)
4. Vul jouw postcode in
5. Jouw gegevens verschijnen, klik op de knop 'bestelling annuleren'
6. De knop verdwijnt en er verschijnt 'Leverstatus: Uw bestelling is geannuleerd'
7. Done
Ja maar....dit is nu net wat je NIET moet doen in dit geval. Er werd nooit een bestelling geplaatst. De onderbroeken worden gewoonweg in de strot geduwd, ongevraagd...Dus moet er NIETS worden geannuleerd.
Zo leren ze het nooit om de mensen nu eens gerust te laten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002

#17 , 30 mei 2011 22:09

Daar zit een zeer zware catch aan. Als je de bestelling annuleert, dan bewijs je daarmee impliciet dat je een "bestelling" hebt geplaatst, en dan bezorg je de malafide verkopers eigenlijk munitie. Dit is ongeveer hetzelfde systeem als men bij spam gebruikt wanneer men de optie aanbiedt om zich uit de e-maillijst te laten schrappen: door te reageren bewijs je dat je actief bent.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#18 , 01 jun 2011 11:55

Mmm, jaren geleden had deze firma me ook ongevraagd ondergoed en kousen gestuurd, maanden aan een stuk. Goede kwaliteit, maar ik had er niet om gevraagd. Bij een eerste aanmaning tot betaling vriendelijk een mailtje gestuurd dat ik nooit iets besteld had (wel toestemming gegeven om een gratis en vrijblijvend kennismakingspakket op te sturen) en ik dus helemaal niets ging betalen tot ze bewijs van bestelling leverden. Ook gezegd dat ze alles mochten komen ophalen. Toen vriendelijk mailtje met excuses teruggekregen en dat ik de spullen mocht houden.

Onlangs terug telefoon gekregen van deze firma, deze keer voor een kennismakingspakket waarvoor ik enkel de verzendkosten moest betalen, en waarna ik expliciet naar een gratis nummer zou moeten bellen om verder niets meer te ontvangen. Ik ben er op ingegaan, pakket ontvangen, verzendkosten betaald, gebeld naar het nummer en de boel afgezegd. Mevrouw aan de lijn meldde me dat alles in orde was en bedankte voor de interesse. Nooit meer iets van gehoord, maar wel een goeie onderbroek voor geen geld ontvangen ;-). Ze mogen me zo nog af en toe bellen, maar iets zegt me dat ik niet meer op hun lijst van te bellen potentiële klanten zal staan... ;-)

Maar de eerlijkheid gebied me dus wel om te zeggen dat deze firma me de laatste keer correct geïnformeerd had aan de telefoon (vermelden van de correcte verzendkosten en te vermelden dat ik wel expliciet naar een gratis nummer moest bellen om op te zeggen) en de boel correct afgehandeld heeft.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Turaki

#19 , 01 jun 2011 12:18

Maar de eerlijkheid gebied me dus wel om te zeggen dat deze firma me de laatste keer correct geïnformeerd had aan de telefoon (vermelden van de correcte verzendkosten en te vermelden dat ik wel expliciet naar een gratis nummer moest bellen om op te zeggen) en de boel correct afgehandeld heeft.
Zelfs door te melden dat u naar een nummer moet bellen (of enige andere actie moet ondernemen om af te zien van verdere leveringen), verplicht men u niet om dit te doen. U ging enkel akkoord met een kennisnamepakket, niet meer. Men mag u niet verplichten zelf actie te ondernemen. Artikel 76 van de wet betreffende handelspraktijken stelt zeer duidelijk:
In geen geval is de geadresseerde verplicht de verleende dienst of het toegezonden produkt te betalen noch het produkt terug te zenden, zelfs niet indien een vermoeden werd geopperd dat men de dienst of de aankoop van het produkt stilzwijgend had aanvaard.
Dit laatste wil zeggen, dat men niet kan stellen dat u de nakomende leveringen stilzwijgend heeft aanvaard, door niet te reageren.

Gebruiker21

#20 , 01 jun 2011 12:47

Ik bel toch liever naar een gratis nummer dan achteraf extra moeite te moeten doen en eventueel naar niet-gratise nummers te bellen om de boel in orde te krijgen... Kan zijn dat ik niets had moeten doen, maar om het zo op de spits te drijven. Neen, dank u...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Turaki

#21 , 01 jun 2011 12:53

Ik bel toch liever naar een gratis nummer dan achteraf extra moeite te moeten doen en eventueel naar niet-gratise nummers te bellen om de boel in orde te krijgen... Kan zijn dat ik niets had moeten doen, maar om het zo op de spits te drijven. Neen, dank u...
Welke moeite? U kan alles wat zij doen negeren, want als puntje bij paaltje komt, zullen ze er nooit een rechtzaak van maken, omdat ze weten dat ze die niet kunnen winnen. Nu ja, idd, door een gratis nr te bellen (of mail), hoeft u niets te negeren. Ieder zijn keus.

WP002

#22 , 01 jun 2011 15:06

Ja ja wacht maar tot uw volgende onderbroek :mrgreen:

Gebruiker21

#23 , 01 jun 2011 15:13

Ja ja wacht maar tot uw volgende onderbroek :mrgreen:
Daar hoopt ik eigenlijk wel op: nog enkele gratis onderbroeken, maar ik heb er maar eentje gekregen en de maanden nerna niks meer :-(. Anyway, ik hou de mail die ik na de annulatie gekregen heb en waarin staat dat ik effectief geannuleerd heb, nog even bij voor de zekerheid ;-).

Elia

#24 , 16 jun 2011 19:52

Heb dit ook, maar zonder ooit van Provea te hebben gehoord of te hebben besteld.

Heb al twee onderbroeken ontvangen en ze hebben mij al tweemaal aangemaand om te betalen, maar heb nooit iets bij hun besteld dus betaal ook niet!

Gebruiker21

#25 , 17 jun 2011 09:26

Heb dit ook, maar zonder ooit van Provea te hebben gehoord of te hebben besteld.

Heb al twee onderbroeken ontvangen en ze hebben mij al tweemaal aangemaand om te betalen, maar heb nooit iets bij hun besteld dus betaal ook niet!
Hoeft ook niet. Je kan gerust alles houden. Als je echt van hun gezeur wil af zijn, stuur hen dan een mailtje met de vriendelijke melding dat je nooit iets besteld hebt bij hen, dat ze dit maar moeten bewijzen als ze anders beweren, dat ze hun spullen mogen ophalen als ze dit willen, maar dat ze je verder met rust moeten laten. Je zal er achteraf niets meer van horen.

Maar zoals hierboven al gezegd: als het gezeur je niet stoort: gewoon niets doen.

bambipower

#26 , 12 nov 2015 10:59

Ook hier onderbroeken in mijn brievenbus gekregen. Nochtans duidelijk gemaild naar hun op 11 september, ook met hun toen telefonisch contact opgenomen, en tevens geanulleerd via website.
Beste,

Graag zou ik een herroeping inroepen. Na rondzien, lijkt me het zeker niet interessant.

Bij deze wil ik dan ook niets van jullie ontvangen. (pakketjes, rekeningen of eender wat)

Mvg,
Vandaag toch ondergoed ontvangen, samen met een factuur van 8,90€

Stuur dan vandaag toch maar een aangetekend schrijven, zowel via post als mail.
Geachte,

Op 11 september hebben wij de telefonische spam telefoon geannuleerd zowel via mail, website en telefoon. Toch stellen wij vandaag vast dat er een pakketje in onze brievenbus zit. Dit stelt ons natuurlijk zeer teleur. Na onderzoek op internet zagen wij ook dat jullie wel gekend zijn voor deze praktijken.

Wij zenden jullie bij deze dit pakketje (aangetekend) terug en willen van jullie nooit niets meer ontvangen, zowel nu als in de toekomst.

Mochten er nog verdere zendingen gebeuren zullen wij het niet nalaten verdere acties te ondernemen om jullie spam en ongevraagde zendingen te kunnen mijden.

De factuur van deze zending zal dan ook niet betaald worden.

Klantnummer xxxxx

Deze brief wordt jullie zowel via mail, als via aangetekend schrijven toegestuurd.

Met vriendelijke groet,

xxxx

Toch antwoord ontvangen :
Geachte heer, mevrouw,

Naar aanleiding van uw bericht bevestigen wij bij deze de beëindiging van uw abonnement met klantennummer xxxxx

Daarnaast hebben wij het openstaande bedrag voor onze rekening genomen.

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking.

Wij verzoeken u bij elke verdere correspondentie het bovenstaande referentienummer te vermelden.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
xxxx
Benieuwd of ik er nu vanaf ben....

Lef hebben ze wel

Aceke04

#27 , 20 mei 2016 18:42

Hier ook, vandaag net de 4de aanmaning gekregen. Nu dreigen ze met een invordering van het openstaande bedrag.
Indertijd toen ze mij telefonisch gecontacteerd hebben, heb ik vriendelijk bedankt (duidelijke neen), waarna ze toch een pakket hebben opgestuurd. Heb daar verder nooit op gereageerd. Ik heb nog steeds geen zin om daar tijd in te steken (al doe ik het hier nu wel).

Wat denk je kan ik het gewoon laten passeren. Hun brieven storen me wel.

jef007

#28 , 21 mei 2016 14:26

:lol: zijn de onderbroeken van goede kwaliteit?

mava105

#29 , 21 mei 2016 15:48

Hun banner staat soms bovenaan de posts op JF.

Gebruiker21

#30 , 23 mei 2016 08:58

:lol: zijn de onderbroeken van goede kwaliteit?
Yep, ik spreek uit ervaring. Ik heb ook enkele gratis onderbroeken van hen gehad, en was best tevreden over de qualiteit. Prijs/qualiteit was zeker in orde, aangezien ik er geen cent voor betaald had ;). Jammer dat hun verkoopsstrategie op het randje van misdadig is, want hun producten op zich zijn best wel OK...

Terug naar “Consumenten Koop”