Nu kan ik even niet meer mee

Ik dacht, wanneer een huis naar openbare verkoop gaat, het niet meer uitmaakt of je kind bent of niet, je moet dan altijd de hoge registratiekosten te betalen. Om er dan eens een bedrag op te plakken, het is een huis van +- 270 000€. Als ik hier die dikke 10% extra moet opleggen, is dit meer dan 27000€! Met mijn bod zit ik op mijn vooraf gestelde limiet, zeker omdat de schatter ook gezegd heeft om niet meer te bieden, omdat het sowiso niet meer waard is. Dus als ik het nu had kunnen kopen kostte het me 270 000€, maar als ik bij de openbare verkoop 270 000biedt, kost het mij eigelijk meer dan 300 000€ + alle notariskosten, dat kan en wil ik er niet meer aan geven. De kans dat iemand meer biedt dan die 270 000 acht de schatter klein, maar als iemand 265 000 € biedt op de openbare verkoop ga ik geen 270 000 € meer bieden door die verhoogde registratiekosten. Uiteindelijk houden mijn broers en zussen dan ook minder geld over tegenover dat ze mijn bod wel aanvaardt hadden.
Nu als blijkt dat verlaagde registratierechten op een openbare verkoop nog steeds gelden voor mij, kan ik uiteraard wel tot mijn 270 000 € gaan. Daarom, hoe zit dit nu eigenlijk? Ik hou jullie op de hoogte!
Mvg