#1 , 26 mei 2011 11:13
Beste,
gisteren stond er bij ons thuis een gerechtsdeurwaarder voor de deur, met een aanmaning-dagvaarding voor een onbetaalde factuur van een ziekenwagendienst. Factuur dateerd van 02/08/2010.
Wij hebben echter nooit een factuur ontvangen hiervoor. De oorspronkelijke factuur van 213,54 komt dus nu op 354,94 onmiddelijk te betalen aan de gerechtsdeurwaarder of we kunnen het gaan uitleggen op het vredegerecht.
Wij hebben echter nooit een aanmaning of aangetekend schrijven ontvangen, geen telefonisch contact.
Wij hebben ondertussen contact opgenomen met de betrokken ziekenwagen dienst, en de eerste factuur opgevraagd. Blijkt dat hierop ons vorig adres (van 4jaar geleden) nog op vermeld staat. Nu herinneren wij ons ook dat bij de opname in het ziekenhuis bij de vraag of onze gegeven op de SIS kaart nog correct zijn dit oude adres nog vermeld stond, maar dit hebben wij dan ook meteen rechtgezet en laten aanpassen.
Al die facturen zijn zijn dus waarschijnlijk naar dit oude adres gestuurd.
Ik kan hier toch ook niets aan doen, moet ik dit nu allemaal zomaar betalen of niet??
aangezien er op ons oude adres niemand meer woont, verdenken wij die verhuurder ervan dat hij deze brieven bewust heeft achtergehouden, mag dit wel??
ik hoop hier wat meer duidelijkheid te krijgen op onze vragen,
alvast bedankt,
Nico