termijn tss vonnis en betekenen vonnis

Fiekes
Topic Starter

termijn tss vonnis en betekenen vonnis

#1 , 23 mei 2011 14:55

Wat is een aanvaardbare termijn tussen termijn de uitspraak van een vonnis en het betekenen het vonnis ??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 23 mei 2011 16:54

1 maand ? zoals de wet voorschrijft ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mei 2011 19:40

Ik dacht dat hier geen termijn opstond, of vergis ik me.

Reclame

marmat

#4 , 23 mei 2011 20:34

Inderdaad, hier staat geen termijn op.
Alleen moet je opletten dat een verstekvonnis binnen het jaar na de uitspraak wordt betekend.

Voor het overige is het gewoon achter je advocaat zitten, dat deze de opdracht tot betekening zo vlug mogelijk overmaakt aan de deurwaarder.

Fiekes
Topic Starter

#5 , 24 mei 2011 11:03

ik wil dat het vonnis zo rap mogelijk betekent word, liefst nog vandaag. Echter de gerechtsdeurwaarder heeft na 4 schriftelijke vragen van de advocaat nog steeds niks ondernomen ... Dus wat is een aanvaardbare termijn om hem de kans te geven het in te plannen en uit te voeren ?

JohnD

#6 , 24 mei 2011 13:32

Ik had me vergist met de termijn van uitvoerbaarheid in mijn vorige post. Wat betreft het betekenen door de DW dient u er terdege rekening mee te houden dat u niet de enige schuldeiser bent.

DW's zijn overbezet wat betreft hun agenda. En dat word steeds erger. In uw nadeel natuurlijk. Ze zijn praktisch nooit op hun kantoor, maar altijd druk bezig slachtoffers te achtervolgen. Het meeste werk zoals briefwisseling, permanentie kantoor, E-mails, fax, etc..... word behandeld door een of meerdere secretaresses die ook hun handen vol hebben met klanten die ten kantore vragen hebben en afbetalingen in kontant komen doen.

Beschouw de DW's maar als de beulen van onze maatschappij. Hun werk is onaangenaam en niet eenvoudig en gevaarlijk. Sommigen lopen rond met kogelvrije vesten. Er rest u dan ook niets anders dan af te wachten of het vonnis door een andere DW te laten betekenen. Desnoods stapt u zelf met een kopij van het vonnis naar het eerste het beste DW kantoor, met wat geluk is er een DW aanwezig en spreekt u op dat ogenblik met hem iets af. U kan als partikulier altijd zelf bij een DW terecht.

Het aantal brieven dat uw advocaat stuurt heeft dus totaal geen invloed op een bespoediging van uw dossier. U staat gewoon op een wachtlijst, zoals de schuldenaar ook trouwens. Als u het gedaan had zoals in mijn vorige alinea beschreven was het al opgelost. Mogelijk dat uw advocaat daar niet mee zou kunnen lachen, omdat u iets bereikt zou hebben dat hij niet kon, zelfs na 4x schrijven.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Fiekes
Topic Starter

#7 , 24 mei 2011 15:24

Desnoods stapt u zelf met een kopij van het vonnis naar het eerste het beste DW kantoor, met wat geluk is er een DW aanwezig en spreekt u op dat ogenblik met hem iets af. U kan als partikulier altijd zelf bij een DW terecht.
Graag, echter woon ik niet in Belgie - dus kan ik niet ff bij een deurwaarder gaan aankloppen.

Kan dit trouwens bij een gerechtsdeurwaarder ? Wat is het verschil tussen gerechtsdw en dw ?

JohnD

#8 , 24 mei 2011 16:05

Kan ook. GDW=DW

float
Juridisch actief: Ja

#9 , 25 mei 2011 19:24

Fiekes, is de uitspraak dan ook in Nederland?

Fiekes
Topic Starter

#10 , 25 mei 2011 22:40

Uitspraak is in Belgie (het enige wat het met Nederland te maken heeft is dat ik er woon)

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”