Wanneer moet er een plaatsbeschrijving opgemaakt worden ?
Op 30/06, of kan dit eerder ? Ik zou graag het oude huis volledig leegmaken (we beginnen met verhuizen op 1/6, hebben een maand dus dubbel gehuurd), netjes leggen en dan enkele dagen voor het einde van de huur de de opmaker van de plaatsbeschrijving (= IMMO ) de kans geven om eens door het huis & tuin te lopen zodat indien er nog mankementen zijn, we nog enkele dagen de tijd hebben om het huis in orde te zetten.
Kan dit ? En zoja, hoe pakken we dit aan.
In ons contract staat
En bij H:Er zal tussen partijen op gemene kosten een omstandige plaatsbeschrijving op tegenspraak worden opgemaakt, zowel bij de intrede van de huurder als bij het verlaten van het gehuurde goed. Zij duiden daartoe in letter H van de bijzondere voorwaarden genoemde persoon aan. Indien deze persoon bij het verlaten van het goed niet kan optreden voor het opstellen van de plaatsbeschrijving, dan verbinden de partijen er zich toe binnen de 14 dagen een deskundige aan te duiden. Bij gebreke aan overeenstemming terzake wendt de meest gerede partij zich tot de rechter.
Omdat de band met de verhuurder niet echt goed loopt, moet ik de huisbaas binnenlaten tijdens deze plaatsbeschrijving door de immo ? Ik heb geen zin dat het drie-tegen-een wordt.H. Plaatsbeschrijving opgesteld door partijen of de door hen aangewezen vastgoedexpert.
Beide partijen mandateren IMMO XXX voor het opmaken en geldig ondertekenen van de plaatsbeschrijving in naam der partijen bij intrede en uittrede en het cijfermatig bepalen van de schade die gebeurlijk zou vastgesteld worden bij het einde van de huurovereenkomst.