#20 , 25 mei 2011 10:33
We hebben ondertss al twee meldingen gemaakt bij de politie. Vorige zondag, toen ik wou gaan poetsen omdat er maandag plaatsbeschrijving was, kon ik mijn eigen huis niet binnen!
Hij was dus binnengegaan langs zijn gebruikelijke wegje, door het gat op de zolder, naar beneden gelopen, en alle deuren gesloten langs binnenuit, sommigen met een schuifslot. Dus zowel de voordeur, en de twee deuren achteraan waren potdicht. Ik moest dus binnenbreken in mn eigen huis.
Dit vond ik er toch over, en heb de politie dan maar gebeld.
Zij vertelden dat ze dus terug een klacht konden maken, maar dit kan veel beter vastgesteld zou worden door een deurwaarder.
In elk geval, bij de plaatsbeschrijving was niet de dader maar één van zijn broers aanwezig, de dader "was bezet en kon niet komen".
Alle goeie en slechte punten (voor zover hij er gevonden had) zijn genoteerd, en die man zei tegen de huisbaas dat ze ons voor veel kosten hadden laten opdraaien die eigenlijk door de verhuurder moesten uitgevoerd en betaald worden (zoals bv licht in het toilet, opfrissing badkamer, 2 nieuwe toiletten, nieuwe plongkast, dampkap, etc etc etc...). De eigenaar ging 't eens bespreken met de broers en zussen.
Dan ging 't over de bewuste gesloten deur tss de keuken en badkamer (de eigenaar heeft bij zn zoveelste inbraak sporen nagelaten, en die deur gesloten, wij hebben daar geeneens een sleutel van).
We hebben duidelijk laten blijken dat we weten dat er mensen meerdere keren binnen geweest zijn, en dat de verantwoordelijkheid vd sleutel niet op ons genomen zal worden. Nog geen woord gerept over de klachten.. We houden die nog even achter de hand, voor wat nog komen zal..
De eigenaar had graag een sleutel gehad, en de man vd plaatsbeschrijving zei van kijk, geef hem één van de drie sleutels misschien?
Dit hadden we oorspronkelijk gedaan, maar bij een onoplettend moment, enkele seconden voor hij vertrok en nog papieren met de tellers aant tekenen was, hebben we die weggenomen, en hij is zonder sleutel vertrokken (onze huur loopt toch nog minimum tot eind deze maand).
Er moet nog een vaatwas en kookplaat weggenomen worden, die ze niet willen overnemen, vandaar..
Dus, ik zou eigenlijk heel graag hebben dat hij dezelfde fout maakt als onlangs, en alles afsluit beneden, en dan zou ik eigenlijk een deurwaarder moeten bellen..