Huurwaarborgsom

Dalenr
Topic Starter

Huurwaarborgsom

#1 , 19 mei 2011 13:03

na 6 jaren ga ik mijn appartement verlaten wegens verhuis naar elders. Indertijd heb ik 3 maanden huur als waarborg moeten betalen. Dit is een totaal bedrag van 1.350 euro.
Dit bedrag moet ik uiteraard terugkrijgen bij mijn vertrek.
Mijn vraag is: hoe zit het met de rente die de huisbaas mij dient te vergoeden over dit bedrag? Is dit de wettelijke rente zoals gepubliceerd door de overheid? Waar kan ik de percentages vinden en hoe moet ik dit berekenen? :?:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tmespreu
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 mei 2011 14:28

hoe is de som geld geblokkeerd geworden? Op een geblokkeerde rekening of in handen van de huisbaas?

Fore

#3 , 19 mei 2011 14:44

Indien het in handen van de huisbaas is. Dient hij de gemiddelde intrest van de afgelopen 6jaar uit te betalen
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

Dalenr
Topic Starter

#4 , 19 mei 2011 17:26

Maar wat is de gemiddelde rente? Waar is die te vinden?
Graag meer duidelijkheid bij antwoord svp

Dalenr
Topic Starter

#5 , 19 mei 2011 17:28

Het geld heeft de huisbaas 6 jaren contant in handen gehad. Welke rentepercentages zijn van toepassing?

Fore

#6 , 20 mei 2011 09:16

Goh, ik weet dat Vandebos dit ooit eens heeft gepost. Zoek anders eens op zijn naam en rente
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

justwanttomove

#7 , 20 mei 2011 11:14

de verhuurder had 6 jaar geleden ook al de verplichting om het geld op een geblokkeerde rekening te zetten.
Als u hem via AS op de hoogte heeft gebracht dat u verwacht dat het ook werkelijk op een rekening wordt gebracht, dan is hij verplicht om u de gemiddelde rente van de afgelopen jaren te betalen. Reken op een 2% per jaar ongeveer

Dalenr
Topic Starter

#9 , 20 mei 2011 12:59

Toch heb ik behoefte aan de juiste rentevoeten m.b.t. Een huurwaarborg. Hoe moet ik anders rekenen. Heb mezelf reeds lam gezocht op het internet, maar kan daar niets vinden. Wel de gemiddelde wettelijke rente, maar die lijkt mij iets te hoog.
Wie o wie heeft de oplossing??????

justwanttomove

#10 , 20 mei 2011 14:02

1 search in google:
http://www.spaarbaak.nl/vraagbaak.php?z ... open+jaren" onclick="window.open(this.href);return false;

2% tot 2.5% lijkt dus redelijk. Gemiddelde rente is geen exacte wetenschap aangezien het per bank anders is. Je kan voort gaan op gemiddelde obligatie rentes maar dat lijkt me te ver gaan

Vandebos

#11 , 20 mei 2011 17:21

Bovendien hoe eenvoudiger je het houdt voor de vrederechter hoe makkelijker deze man je je eisen zal toekennen...

Reken 2% en hu het daar op, de paar euro verschil die iedere exacte berekening je zou opleveren wegen in de verste verte niet op tegen de tijd die je eraan besteed om ze te bekomen. Als je 3 uur zit te zoeken en te rekenen voor een verschil van € 20 heb je drie uur gewerkt voor €6,667/uur. Persoonlijk acht ik mijn niet recupereerbare tijd meer waard dan dat.

Terug naar “Huren”