Dat vind ik ook ! Nochtans steunt de advocaat van mijn ex onder meer daarop om alimentatie te vragen. mevrouw zou hoge huurlasten hebben (heeft onlangs een sociale woning toegewezen gekregen waarvan de huurprijs 500 euro zou bedragen - het contract wordt uiteraard niet voorgelegd - waar door ik door mijn iets hogere loon zware alimentatie zou moeten betalen...Ik ga uit van het principe dat we alle twee werken, dus waarom zou ik als de kinderen de helft van de tijd bij mij zijn, nog eens extra moeten betalen en het zonder kinderbijslag moeten stellen....Dat is, denk ik, "WIN FOR LIFE" dat zij vraagt !!!!
Wie beweert, zal moeten bewijzen. Als ze een huur van € 500,00 beweert te hebben, dan moet ze dat bewijzen. Een rechter ziet ook wel in dat dat eenvoudig te bewijzen is door het huurcontract te overleggen. Er is voor haar ook geen enkel (redelijk) argument te bedenken om dat huurcontract niet te overleggen. Geen huurcontract = geen huursom betalen, die stelling zou ik in dit geval opvoeren. Zij krijgt ook de kinderbijslag ter compensatie voor de kosten die gemaakt worden ten behoeve van de kinderen. Dat zou verrekend moeten worden met de door jou te betalen onderhoudsbijdrage. Voor de kinderbijslag kun je wellicht contact opnemen met de instantie die dat uitkeert om zo een afschrift te verkrijgen van de bedragen die ze ontvangt. Het zijn namelijk ook jouw kinderen!