Ik huur een appartement dat een 1ste en 2de verdieping omvat, te Mortsel. Deze winter is er een lek geweest in het dak, waardoor het water (smeltende sneeuw) door het plafond en de armatuur van het plafondlicht en via muren binnen is gekomen. Daar het in die mate veel was, is er op een gegeven moment ook op de lagere verdieping (de woonkamer en keuken) water beginnen binnen lopen door plafond en armatuur van het plafondlicht en de muren.
Ik heb dit gemeld aan mijn huisbaas via aangetekend schrijven en het lek zelf is 14 dagen later gedicht. Maar de schade aan plafonds en muren is er nog steeds (in de keuken en op het terras zijn delen van het plafond naar beneden gekomen, in de keuken vormt zich schimmel op het plafond, in de living en de kamer daarboven staan op het plafonds allemaal scheuren met bruine vochtstrepen. Er is geen enkele actie ondernomen om iets te herstellen, zelfs niet na een brief van mijn advocaat aan mijn huisbaas.
Het gebouw is verkocht maar hiervan ben ik nog niet officieel op de hoogte gesteld. Ik betaal nog steeds de volledige huur.
Ik ben ondertussen op zoek naar een ander appartement, en wil hier zonder problemen weg geraken. Ik heb de stad Mortsel gecontacteerd om een inspectie van het pand te doen en de bevindingen vast te stellen. Ik heb dit meer dan een maand geleden gevraagd, telefonisch en via mail, en daarna al meerdere malen gebeld, maar er is zelfs nog geen afspraak gemaakt. Ik krijg dan ook de indruk dat zij niet willen komen. Wie kan ik nog contacteren om een inspectie te komen doen?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Amai, dat wordt hier serieus off-topic. Terwijl we toch bezig zijn ... Iedereen bedankt voor de info, maar het werkt nog niet, zal dus wel aan mij liggen. Er komt een weekend, dus allicht een beetje tijd om uit te zoeken.
Toch vrees ik dat er nog een aantal mensen met hetzelfde probleem worstelen...
En Vandebos, thx voor de dagelijkse inzet, goed gedocumenteerd, meestal goedgemutst, allé, streng maar rechtvaardig