we verkopen onze woning en hebben een schriftelijk bod gekregen. Toen het bod op papier gezet werd werd ok overeengekomen dat we kunnen blijven wonen tegen betaling van een bepaalde som, maar dit werd op dat moment niet op papier gezet. Ik belde hem op dat we akkoord waren met zijn bod, vooral het blijven wonen gaf de doorslag, en we spraken nog eens af om alles te overleggen.
Toen de kandidaat-koper 2 dagen later nog eens terugkwam, deed hij al wat moeilijker over het blijven wonen, maar zette het toch ook op papier, dit echter tegen een hogere huurprijs dan eerst beloofd werd.
Ondertussen zijn eerdere kandidaten teruggekomen en gaan een hoger bod uitbrengen. Ben ik nu verplicht met de eerste koper door te gaan? Ik heb nog niets getekend en hoewel ik al zegde zijn bod te aanvaarden, heeft hij ook achteraf de voorwaarden veranderd. Dus mag ik dan eigenlijk ook een hoger bod aanvaarden? Ik zou hem wel op de hoogte brengen dat er een hoger bod is en hem nog de kans geven om opnieuw te bieden.