beroep co-ouderschap

vader
Topic Starter

beroep co-ouderschap

#1 , 29 apr 2011 12:35

hallo,

heb juist de uitspraak gekregen van het kortgeding inzake de verblijfsregeling van mijn zoon van 14 maanden
en is echt wel niet in mijn voordeel uitgedraaid heb hem alleen 1 weekend op de 2 en heb ook het gevoel dat mijn advocaat niet het onderste uit de kan gehaald heeft
ik opteer voor co-ouderschap vanaf zen 2de levensjaar liever nu zelfs maar weet dat dit waarschijnlijk niet kan lukken
mijn ex is wel samen met iemand die een dubieus drugverleden heeft (wat mij ook zorgen baart)

mijn vraag was nu of dat mogelijk was of ik dat in beroep of een nieuwe zaak toch kan verkrijgen het co-ouderscap; want
ik ga er toch vanuit dat een kind het recht heeft om evenveel zijn vader als zijn moeder te zien

hoop echt op reactie, bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 29 apr 2011 13:43

mijn vraag was nu of dat mogelijk was of ik dat in beroep of een nieuwe zaak toch kan verkrijgen het co-ouderscap; want
ik ga er toch vanuit dat een kind het recht heeft om evenveel zijn vader als zijn moeder te zien
Dat is ook zo, maar wat doe je eraan hé...

RR

Bijtje

#3 , 29 apr 2011 14:26

Wat was de reden dat u geen gelijkverdeeld verblijf verkreeg van de rechter ?

Reclame

kolleke

#4 , 29 apr 2011 21:41

Beroep kan! iets opleveren.
Na een 4/10 in eerste aanleg heeft mijn partner in beroep toch bilocatie gekregen.
Het kan dus wel maar een garantie is het allerminst.

Carapat

#5 , 01 mei 2011 21:58

Waar is de uitspraak geschied ?

Welke regeling had je voorafgaand aan de uitspraak ?

Hou moed !

vader
Topic Starter

#6 , 02 mei 2011 16:40

de uitspraak was in ieper
ervoor was er een eot waarin we overeen hadden gekomen om een verblijfsco-ouderschap te hebben vanaf september dit jaar
1 week voor we moesten verschijnen voor de tweede maal is ze niet afgekomen en heeft ze me gecontacteerd via haar advocaat
heb haar dan in kortgeding laten dagvaarden om een regeling te krijgen voor mijn kind die ik 4 weken niet heb mogen zien
en daarin heb ik geen bilocatie kunnen krijgen omdat het kind nog te jong is

Bijtje

#7 , 06 mei 2011 11:52

Nog te jong ? Staat dit zo in uw vonnis ? Dan had u gewoon een datum kunnen erbij laten voegen waarin uw kind niet meer te jong is ?

Carapat

#8 , 07 mei 2011 18:11

Te jong is een veelgebruikt argument en men weigert een datum in de toekomst te bepalen...

Opties : In beroep gaan en proberen om meer los te krijgen, bvb wekelijks 1 overnachting bij u om de week te breken, een aantal dagen de kleine een paar uur bij u , bvb afhalen aan de creche en terugbrengen naar de mama en zo opbouwen.
Beroep doen op gezinsbemiddeling. Het is belangrijk dat je blijft aandringen, want binnen twee jaar zal het argument zijn dat je geen band hebt en het kind dit niet gewoon is....

Courage !

roderidder

#9 , 07 mei 2011 19:05

Te jong is een veelgebruikt argument en men weigert een datum in de toekomst te bepalen... !
Dat argument wordt door justitie enkel veelgebruikt als de hoofdverblijfplaats aan de moeder wordt toegewezen.

RR

vader
Topic Starter

#10 , 10 mei 2011 20:16

in beroep gaan zou hier geen zin hebben volgens bepaalde advocaten omdat we vallen onder het hof van beroep in gent en
daar weigeren ze onder de 3 jaar zelfs overnachtingen bij de vader :(

roderidder

#11 , 10 mei 2011 21:36

art. 10 & 11 Grondwet: iedere Belg gelijk (behalve voor het Hof van Beroep in Gent omdat ze daar van mening zijn dat het discrimineren van vaders van jonge kinderen eigenlijk geen discriminatie is)

Artikel 2§1 Kinderrechtenverdrag (maar dat blijkbaar volgens sommige advocaten niet voor het Hof van Beroep van Gent telt)
1. De Staten die partij zijn bij dit Verdrag, eerbiedigen en waarborgen de in het Verdrag beschreven rechten voor ieder kind onder hun rechtsbevoegdheid zonder discriminatie van welke aard ook, ongeacht ras, huidskleur, geslacht, ... of andere omstandigheid van het kind of van zijn (of haar) ouder of wettige voogd.

RR

Terug naar “Echtscheiding”