Deurwaarder en collectieve schuldenregeling...

Artisemia
Topic Starter

Deurwaarder en collectieve schuldenregeling...

#1 , 07 feb 2007 11:48

Hebben Collectieve schuldbemiddeling.
Vandaag deurwaarder gekregen voor facturen van 2001 en 2003!!! Dateren dus van voor de schuldbemiddeling!
Ze moeten binnen 1 dag betaald worden aan de deurwaarder. Indien geen betaling volgt beslag op goederen (kan dit bij collectieve?).
Ik heb de hoofdsom meteen betaald aan de schuldeiser via overschrijving.
Wat kan de deurwaarder verder nog doen? Moet ik zijn kosten 150 euro nog betalen ...? En kan hij echt beslag leggen op onze goederen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 08 feb 2007 11:10

?Art.1675/14...? 2. De zaak blijft ingeschreven op de rol van de arbeidsrechtbank...of wanneer nieuwe feiten zich voordoen...of die feiten de aanpassing of de herziening van de regeling rechtvaardigen, laat de schuldbemiddelaar, de arbeidsauditeur, de SCHULDENAAR of elke belanghebbende schuldeiser, door een eenvoudige schriftelijke verklaring, die ter griffie neergelegd wordt of aan de griffie verzonden wordt, de zaak opnieuw voor de rechter brengen...?(Gerechtelijk Wetboek).

Geef ONVERWIJLD kennis van die NIEUWE FEITEN aan de griffie door een eenvoudige schriftelijke verklaring(inclusief kopie van de ontvangen deurwaardersakten).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Artisemia
Topic Starter

#3 , 08 feb 2007 20:52

Beste,

Hartelijk dank voor je antwoord.
Kan ik dit zelf binnenbrengen bij de Griffie? Of hoe ga ik te werk?

Onze Collectieve werd op 10 jaar gezet wat veel te lang is. We moeten normaal nog 6 jaar doen, maar het is mogelijk alles af te handelen op 2 jaar tijd. We brachten dit ter sprake bij onze bemiddelaar maar hij wil niet van schema afwijken, teveel rompslomp volgens hem. Maar wij willen vooruit in ons leven! De bemiddelaar zet maar geld aan de kant (spaargeld voor dringende zaken volgens hem) maar wij vinden dat dit geld moet aangewend worden om de schuldeisers te betalen. Op een gegeven moment stond er 7000 euro op deze rekening! We hebben er een auto van mogen/kunnen kopen toen onze andere het begaf... Bij wie kunnen we terecht (hoe) om een herziening aan te vragen? Wij betalen AL onze schuldeisers het volledige bedrag terug. Wij hebben geen kwijtschelding omdat onze bemiddelaar dit niet aanvroeg... We zijn jong genoeg om alles te betalen volgens hem... Tuurlijk zo verdient hij ook elk jaar zijn centen!

Vriendelijke groeten

Reclame

Tommy25

#4 , 12 mar 2007 19:44

Versnelde afbetaling, bij een dossier waar de volledige schuldenlast betaald wordt, hoeft normaal niet via herziening te gebeuren. De schuldbemiddelaar kan een bepaald bedrag voorzien voor versnelde afbetaling en ponds/ponds verdelen onder de schuldeisers. De rechtbank hoeft hier volgens mij niet tussen te komen... Ik ken het dossier uiteraard niet...

Terug naar “Andere”