belastingsvoordeel moto

BREBO
Topic Starter

belastingsvoordeel moto

#1 , 03 mei 2011 17:40

Hallo,

aangezien ik elk jaar redelijk veel belastingen moet betalen, denk ik eraan om me volgend jaar een moto aan te schaffen (voornamelijk voor woon-werkverkeer).
Als je met een moto naar het werk gaat, ben je niet gebonden aan de 0.15euro/km maar kan je alle kosten volledig aftrekken mits je alles kan bewijzen heb ik vernomen.

Aangezien ik nog geen moto heb wil ik nu al berekenen hoeveel belastingsvoordeel ik zou kunnen doen.
Het eerste jaar kan je natuurlijk het meeste inbrengen, aangezien je niet elk jaar een nieuwe helm en kledij koopt. Afschrijving, verzekering, onderhoud en benzine (en eventueel lening ipv afschrijving) zijn kosten die elk jaar terugkomen.

Stel ik koop cash een moto van 8000euro, die ik gedurende 5jaar wil gebruiken. Hoe gebeurt de afschrijving dan/ hoeveel moet ik jaarlijks inbrengen?

Alle kosten komen dan te staan naast code 1258?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 03 mei 2011 20:05

Aankoop moto : afschrijven over 5 jaar.Ieder jaar 1/5 , eventueel verrekenen naar aantal maanden. Helm en kledij : over 3 jaar , ieder jaar 1/3.
Verzekeringen, taks , onderhoud : ksoten van het jaar bijeentellen. Benzine : aantal km x verbruik X gemiddelde benzineprijs.
Deze kosten verrekenen naar gelang aantal km voor het werk. Vb; totaal 20000 km , 15000 voor woon-werk : 3/4 van de kosten komt in aanmerking voor kosten in 1258.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

BREBO
Topic Starter

#3 , 04 mei 2011 15:42

Heel duidelijk antwoord. Bedankt Wanton! :)

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”