hoge kosten wisselstukken

mava105
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: hoge kosten wisselstukken

#1 , 02 mei 2011 19:49

Waarom heb je vooraf niet gevraagd wat het zou kosten buiten de werkuren en verplaatsing?
Ik vraag dat steeds , en blijf zo van verrassingen gespaard.
Ik weet nu al, dat als mijn waterverzachter nu nog stuk gaat, het wisselstuk me bijna evenveel zal kosten als een nieuw toestel. Het electronische onderdeel wordt nl niet meer gemaakt, en men zou het hele electronische bovendeel moeten vervangen. Blijft dan nog alleen de PVC kuip en de harszuil origineel over.
Maar als je niets vraagt, weet je niets.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wolkje

#2 , 02 mei 2011 22:25

-Waarom heeft hier niet terzake. Uiteraard is het beter om het te vragen, maar de vraag was: wat als je niets afspreekt? Mag hij dan maar stukken vervangen, wat ook de kosten daarvoor moge blijken?
-Op voorhand kon de technicus ook niet weten wat het zou kosten aan wisselstuk(ken). Dat zag hij pas hier ter plaatse.
-Het gaat niet om een electronisch onderdeel. Gewoonweg een plastieken sluit(klep)systeem met veertje. Toppunt is dat hij enkel het veertje kon vervangen worden, maar hij heeft ook het volledige sluitsysteem vervangen waar niets aan verkeerd was. Maar ook dat is hier niet terzake denk ik. Ik vind het niet verantwoord om 150 euro materiaal te plaatsen zonder voorafgaandelijk mijn goedkeuring om voor 150 euro materiaalkosten te plaatsen.

mava105
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mei 2011 09:59

Als jij opdracht hebt gegeven de waterontharder te herstellen, en dit zonder voorwaarden, heeft die technieker zijn werk gedaan.

Reclame

Gebruiker34

#4 , 03 mei 2011 11:09

Ik had een waterverzachter die stuk is. Ik heb een technicus gebeld en na overeenkomst wat betreft verplaatsingskosten en werkkosten heb ik deze technieker de waterverzachter laten herstellen. Maar nu krijg ik een factuur in de bus waar naast de (correcte) verplaatsingskosten en (correcte) werkkosten (een dik uur werk) ook nog 150 euro wordt gevraagd (geëist) voor het geplaatste materiaal (wisselstuk). Zonder in detail te treden: mag een technicus om het toestel weer aan de praat te krijgen de nodige wisselstukken plaatsen ongeacht voorafgaandelijk te melden wat dit mij uiteindelijk gaat kosten -en dus zonder mijn voorafgaandelijke goedkeuring? Voor een schroefje of rubbertje kan ik dat aanvaarden, maar een stuk van 150 euro? Er staat uiteraard nergens in de overeenkomst dat hij eerst het akkoord van de eigenaar moest krijgen vooraleer hij de herstellingswerken startte, maar ik veronderstel dat als er dure stukken moet vervangen worden dat hij mij eerst dan wel had mogen vragen of ik zo'n herstelling nog O.K. vindt (en niet verkies om een nieuw toestel te kopen)? Of zie ik het fout?
Wat is de prijs van zo'n nieuw toestel?

Wolkje

#5 , 04 mei 2011 10:29

Als jij opdracht hebt gegeven de waterontharder te herstellen, en dit zonder voorwaarden, heeft die technieker zijn werk gedaan.
Ik hoop dat je dan het volgende scenario nooit meemaakt:
Uw wagen start niet meer start en je veronderstelt dat de batterij moet vervangen worden (omdat bijvoorbeeld drie jaar geleden je hetzelfde probleem had, en toen was de batterij het probleem). De garagist krijgt hem weer aan de praat en stuurt u een gepeperde factuur ivm een waslijst van electronische stukken die hij noodzakelijk moest vervangen. En veronderstel dat het probleem zo groot was dat hij een halve motor moest vervangen. Is hij niet verplicht om u voorafgaandelijk op de kosten te wijzen???

Turaki

#6 , 04 mei 2011 11:04

U kan altijd de factuur aanvechten (ook in geval van wagen), en vragen naar bewijs dat u dat gevraagd heeft (ontertekende bestelbon, contract, ...). Betaal zowiezo de kosten waarmee u akkoord gaat.

Terug naar “Andere”