problemen na verkoop met nieuwe eigenaars

vanso186
Topic Starter

problemen na verkoop met nieuwe eigenaars

#1 , 12 apr 2011 12:26

Wij hebben net ons huis verkocht. De nieuwe eigenaars zijn voor de verkoop verscheidene keren komen kijken. Nu het hun huis is vallen ze ons constant lastig. Ze bellen of laten iemand bellen voor uiteenlopende zaken: eerst stond er nog een tafeltje in de tuin, toen was het voor een lege bidon die nog in de kelder stond, vervolgens hadden ze geen warm water, hoewel ik ernog gepoetst had met warm water één dag voor ik de sleutels afgeven heb. En zo blijft het maar doorgaan, Kan dit zomaar? Kan ik hier eigenlijk iets aandoen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 apr 2011 12:42

Ik zou hun zeggen dat tafeltje en lege bidon hun eigendom zijn geworden, en dat warm water nu hun probleem is. Het is als verkopende eigenaar natuurlijk altijd aangeraden steeds het gebruik van de diverse toestellen in huis aan de koper uit te leggen, eventueel te demonstreren.

westhoek

#3 , 12 apr 2011 19:05

Laat ze maar zagen, maar ga er zeker niet naartoe, schrijf ook geen brieven, emails of wat dan ook anders ga je het spek aan je been hebben.
Wimpel hen maar af de volgende keer, geen tijd ofzo, of je moet de aardappelen gaan afgieten en dat je het niet weet.
Ze zullen het wel zelf beu worden, zeker na hun telefoonrekening.

Reclame

dieke

#4 , 30 apr 2011 23:26

Sorry, maar ik vind nu toch ook wel dat je ervoor zorgt dat je zulke zaken als een tafeltje en een bidon, verwijdert voor je de sleutels overhandigt. Daartoe ben je zelfs volgens de akte verplicht. Dat warme water, dat kan van hun kant muggenzifterij zijn, maar het zou ook kunnen dat er iets anders aan de hand is geweest (hebben jullie wel correcte informatie gegeven over dat warme water?). Mijn idee is dus: je had de woning maar fatsoenlijk moeten achterlaten i.p.v. hier of daar nog wat rommel te laten staan. Jullie kunnen het onnozel vinden dat ze voor zoiets kleins jullie lastig vallen, maar zij mogen zeker ook wel vinden dat het onnozel is dat jullie zoiets laten staan.

Terug naar “Kopen”