Ik werk in de horeca (privésector) mijn werkgevers (ik heb 1 wettelijke maar daarnaast nog 2 andere personen die aangetrouwd zijn ) waarvan ik ook alles maar echt alles wat u maar te binnen schiet moet pikken.
Ik ben ingeschreven als hulpkok. Er werden badkamers verbouwd van de hotelkamers en ik werd verplicht hieraan mee t werken, o.m. het uitbreken. Ik moet in het park werken. Ik moet 50 -60 uren per week werken en nog durven mijn werkgevers zeggen dat ik onderuren presteer, terwijl ik heel wat overuren doe. Verder word ik regelmatig uitgemaakt voor het vuil van het straat . Ze uiten dreigementen voor alles en nog wat. Ik werk 11- 12 dagen aan een stuk en in die dagen zijn er dagen dat ik om 4u 's nachts thuis kom en dan de dag erop om 8u 30 opnieuw moet beginnen werken. Een reguliere werknemer werkt 4u en krijgt (VERPLICHT) 20-30' pauze om te eten. Daar merk ik ook helemaal niets van. Ik moet zodanig flexibel zijn: moet de dag ervoor vragen om welk uur ik de dag erop moet werken. Dan kan het nog zijn dat ze mij opbellen om te zeggen dat ik vroeger moet komen. Dagen dat ik om bijvoorbeeld om 18u00 moet beginnen werken durven me soms om 17u bellen om te zeggen dat ik niet moet komen (ik ben anderhalf uur onderweg naar het werk) dus ben op dd momenten dat ze bellen al onderweg naar mijn werk.