Beste,
Momenteel zijn wij aan het werk op onze werf in een vrij smalle doodlopende straat. (breedte cc.4m)
Op het einde van de straat is het baanvak verbreed naar cc 11 meter om het draaien toe te laten.
Er zijn twee woonhuizen (links en rechts) op dit keerpunt, elk met een brede en ruime oprit.
Naast het baanvak bevind zich aan 1 zijde de berm ( eigendom gemeente )van cc 3 meter breed.
ik kan enkel draaien door een stuk ( cc 1 m)over de berm te rijden om te kunnen draaien met een lichte vrachtwagen en aanhangwagen met laadlengte 5m breedte 2.20m : totale lengte combinatie 12meter).
De bewoner ( zijde berm) heeft paaltjes laten plaatsen door de gemeente. Gevolg 'savonds kon ik niet draaien. Kontact opgenomen met de gemeente met de opmerking dat ik onmogelijk kon draaien en gemeld dat deze palen ook problemen gaf voor toelevering van de bouwstoffen ( vrachtwagens ) en de vraag om deze te verwijderen ( wij hebben nog 2 maand werk)
Reaktie gemeente, ze blijven staan , jij moet de aanhanger loskoppellen, manueel draaien en terug aankoppellen ( deze aanhanger weegt 1.2 ton leeg) fysiek onmogelijk dus om manueel te draaien op een wegdek dat afwatert naar de zijkanten.
Ik heb toen gemeld dat ik de paaltjes er dan wel zal uithalen en terug zal zetten na het werk. Kreeg dan antwoord in de trant van politie en pv ..
Nu is het zo dat deze palen 8 stuks op een afstand van cc 20 tot 30 cm van de rand van het wegdek bevinden.
Mijn maneuver uitvoeren door gebruik te maken van de twee opritten is buiten de kwestie, enerzijds wordt dit geweigerd, anderzijds is één van de opritten zo slecht gelegd dat een driewieler de betonklinkers al zou laten wegschuiven .
Ik heb foto's gemaakt van deze oprit
ik heb foto's van de combinatie licht vracht + aanhanger doorgestuurd naar de betrokken gemeente
+ foto's van de inplanting van de palen naar de gemeente
nog even melden, momenteel zijn er 5 werven ( bouw en tuinaanleg) in deze straat bezig, niet alleen ik, maar ook leveranciers van bouwmaterialen hebben problemen met deze situatie
Mijn vraag :
Wat is de wettelijke afstand van paal tot grens weg? Ik meen 70 cm
Wat is de minimum voorziene oppervlakte of draaimogelijkheid bij een doodlopende straat? ik meen 14meter
Hoe los ik dit verder op zonder te veel heisa?
Vaststelling laten doen door politie dat ik niet kan draaien of een andere suggestie
Dank