dank je wel voor de info, we staan nu zo ver dat alle nodige documenten naar de notaris gaan om de openbare verkoop te starten.
de schuldenaar weigert nog steeds te betalen. momenteel dienen wij reeds gedane kosten (deurwaarders, uitvoerend beslag etc..) zelf voor te schieten, wat ik vreemd vind omdat het toch een uitvoering van een vonnis is ....
Kan dit zomaar zonder dat de schuldenaar nog geen euro betaald heeft en nog steeds de grote sier houdt ?
Ja dat kan perfect. Ik neem aan dat je in je volle recht bent, en aan de gedragingen van je schuldenaar volgens je beschrijving is dat aanstootgevend.
Maar niet alle schuldenaars zijn eerlijk behandeld. Laten we even veronderstellen dat u bvb. ten onrechte schuldenaar bent omdat u bij een oneerlijk en onrechtvaardig proces, uitvoerbaar bij voorraad, waarbij vriendjespolitiek een rol speelde, veroordeeld word een en ander te betalen. Ik kan u verzekeren dat zoiets meer voorkomt dan sommigen vermoeden. Zou u dan niet blij zijn dat er in afwachting van een uitspraak in beroep, waarbij u hoogstwaarschijnlijk in uw gelijk zal gesteld worden, gelukkig nog middelen hebt die uw onterechte schuldeiser wel 2x zal doen nadenken vooraleer hij kosten maakt en die hij voorlopig moet voorschieten, niettegenstaande hij een vonnis in zijn voordeel "uitvoerbaar bij voorraad" heeft. Die middelen zijn dan dat u hem als ten onrechte veroordeelde schuldenaar het leven zeer zuur kan maken omdat hij alles inclusief advocaatkosten, deurwaarder, beslag, openbare verkoop moet voorschieten.
Lees even dit van collega BartC
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 49&t=28722" onclick="window.open(this.href);return false;
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard