Waarom zou je een bepaalde groep iets niet kunnen verbieden om disriminatie uit te roeien. Wat is het belangrijkste in onze maatschappij.
De vrije wil of gelijkheid ?
Je lijkt het dus fundamenteel unfair te vinden dat mannen geen baarmoeder hebben en dat vrouwen baas zijn in eigen buik?
Je ontwijkt ook mijn vergelijking met alleenstaanden die net zo goed voor dezelfde mogelijkheden of beperkingen staan.
Hoe dan ook zou je zoiets (inseminatie van lesbiennes) nooit in praktijk kunnen verbieden omdat je dan weer op een andere manier zwaar gaat discrimineren. Zoiets mag niet afhangen van geaardheid.
Vrouwen kunnen dat in sommige gevallen trouwens perfect zelf doen, zonder medische hulp. Ik ken een vrouw (toevalling hetero) die zichzelf thuis heeft geïnsemineerd door een kwakje zaad van een bereidwillige man in te spuiten. Het is haar niet van de eerste keer gelukt maar na lang genoeg proberen wel.
Evenzeer denk ik dat er genoeg lesbiennes zijn die - als het niet anders zou kunnen - zich wel zouden laten bevruchten op de natuurlijke manier door een man.
Of je het nu graag hebt of niet, vrouwen zullen altijd dat voordeel hebben.
Als u verder wil kijken dan de natuur, dan moet u eigenlijk adoptie door 2 mannen vergelijken met adoptie door 2 vrouwen alvorens uitspraken te doen over discriminatie.
Helemaal mee eens.