Hallo
Wij hebben sinds vorige maand een huis gekocht maar de vorige eigenaar heeft blijkbaar heel wat schulden. Dit weten we omdat we al twee keer bezoek kregen van een deurwaarder (met agent en slotenmaker).
De deurwaarder zei echter dat ze altijd het recht hebben om binnen te komen zolang de vorige eigenaar gedomicilieerd is op ons adres. Goed dat mijn vriendin thuis was zodat ze de situatie kon uitleggen. Ik mag het me niet voorstellen dat we thuis komen en onze voordeur is opengebroken.
Aangezien de vorige eigenaar met de noorderzon verdwenen is zal hij geen stappen ondernemen om zijn adres te schrappen.
We hebben dan de procedure tot ambtelijke schrapping opgestart (door onze wijkagent) en dit staat nu genoteerd in het rijksregister maar eens de procedure volledig afgehandeld is kan dit wel tot 6 maand duren.
Het is toch totaal absurd dat in tussentijd onze meubelen kunnen in beslag genomen worden omdat de vorige eigenaar schulden heeft.
Is dit allemaal wel wettelijk en wat kunnen wij hiertegen beginnen?
Kunnen deurwaarders nog steeds beslag leggen ook al zien ze in het rijksregister dat er een ambtelijke schrapping opgestart is?